ORIGO24 órakomment.huvidea[freemail]

[origo] filmklub> !ALROVAT_NEVE

Hírek Kritikák Előzetes Összeállítások Interjúk Premierek

Hatvankilenc éves korában meghalt Darlene Cates, aki Johnny Depp és Leonardo DiCaprio édesanyját játszotta a Magyarországon is népszerű Gilbert Grape című drámában. A színésznő halálhírét a lánya, Sheri Cates Morgan jelentette be Facebookon: „némileg váratlanul, békésen, az álmában halt meg vasárnap reggel, március 26-án”.

Cates-t az eredeti könyv szerzője és a film forgatókönyvírója, Peter Hedges fedezte fel, egy talk show-ban látta őt szerepelni, amelynek így szólt a napi témája: „Túl nehezek ahhoz, hogy elhagyják a házukat.” Cates a show felvétele előtt két éven át az ágyhoz volt kötve egy betegség miatt, és csak akkor hagyta el a házat, amikor az orvoshoz ment.

Johnny Depp és Darlene Cates a Gilbert Grape című filmben

Forrás: AFP

A Gilbert Grape egyik legemlékezetesebb karakterét játszotta el, egy gyerekeit elhanyagoló anyát, aki a férje öngyilkossága óta nem nagyon csinált mást, csak ült a fotelen, bámulta a tévét és evett. Helyette a Johnny Depp által megformált címszereplő vette át a családfői feladatokat, ő gondoskodott az értelmi fogyatékos öccséről, Arnie-ről. A kamasz srác eljátszásáért Leonardo DiCapriót Oscarra jelölték.

 A színésznőről Leonardo DiCaprio is megemlékezett: „Darlene volt a legjobb filmbéli anya, akivel együtt dolgoztam. Megnyerő személyisége és fantasztikus tehetsége tovább fog élni azokban, akik ismerték őt, és azokban, akik szerették a munkáit. Gondolataimban és imáimban együtt vagyok a családdal ebben a nehéz időszakban.”

Cates legjobb pillanatait a Gilbert Grape-ből egy videóban is összegyűjtötték, később feltűnt az Angyali érintés és a Picket Fences című tévésorozatokban, valamint a 2001-s Wolf Girl című tévéfilmben is szerepelt. A 2012-ben arról számolt be a Dallas Morning News-ban, hogy lefogyott 108 kilót, és azt tervezi, hogy ismét megpróbálkozik a színészettel. Később valóban játszott egy filmben, az Eric Roberts főszereplésével készült Billboard-ban lesz látható, amit az idén mutatnak majd be.

A Mindenki Oscar-díjával végre egyértelművé vált, hogy mostanában mennyire hasítanak a magyar rövidfilmek. Rendkívül magas a színvonal: míg a nagyjátékfilmek esetében örülünk, ha évente születik egy darab remekmű, kisfilmből viszont szinte havonta készül egy-egy ötcsillagos csoda, csak a nagyközönség ezekről ritkán értesül. A felhozatalt legegyszerűbben a március végi Friss hús rövidfilmfesztiválon lehet szemlézni. Itt mutatkozott be tavaly a Mindenki is, amit ide beválogatnak, azt garantáltan érdemes látni. Főleg, hogy ezek a kisfilmek aztán éveken át fesztiváloznak külföldön, és mire felkerülnek végül a netre, már pont elfelejtettük, hogy valaha kíváncsiak voltunk rájuk. A szerdán induló idei rendezvényen 71 vadiúj alkotást nézhetünk meg, közülük ajánljuk most a húsz legjobb magyar kisfilmet, illetve öt hazai animációt.

 

Mi jön a halál után? Az Oscar-jelölt Rooney Mara és a friss Oscar-díjas Casey Affleck második közös filmje, az A Ghost Story szerint fehér lepedőbe burkolva és két kivágott lyukkal a szemünk helyén térnek vissza azok, akiknek még dolguk van a Földön. Vígjátéknak hangzik, pedig a legkevésbé sem az, hanem egy költői elmélkedés szerelemről és bánatról.

David Lowery egyszer már forgatott együtt a két színészről az Ain’t Them Bodies Saints egy Terrence Malick által inspirált Bonnie és Clyde-történet volt, és az intimitást árasztó előzetes alapján az A Ghost Story is magán viseli a Mennyei napok és Az őrület határán rendezőjének stílusjegyeit, itt  is egy fiatal, bánatos arcú nő andalog az aranybarna mezőkön és egy üres házban. Fontos különbség viszont, hogy a halott férje újból és újból feltűnik mögötte.

Rooney Mara az A Ghost Story című filmben

Forrás: A24

A januári Sundance filmfesztivál egyik legjobban fogadott filmje volt A Ghost Story, a kritikusok is csupa jókat írtak róla. A Variety kritikusa arra figyelmeztet, hogy ez távolról sem egy szokványos kísértethorror, nem fog tőle senki félni, viszont még sokáig kísérteni fogja a művészfilmekre fogékony közönséget.

A film ötlete egy feleségével lefolytatott vita után fogant meg David Lowery-ben. A rendező nem akarta otthagyni a régi házukat, ahol nem csupán a közös emlékeiket visszhangozták a falak, hanem azt érezte, hogy a korábbi lakók emlékei is eljutnak hozzá. A Ghost Story is ide-oda fog ugrálni az időben, és a ház többi lakójára is hatással lesz majd a szellem.

Lowery legutóbbi filmjét, az Elliott, a sárkány-t a magyar mozik is bemutatták, és a tavalyi év egyik kellemes meglepetése volt. Arra nem látunk esélyt, hogy A Ghost Story is rendes moziforgalmazásba kerüljön nálunk, de abban lehet bízni, hogy a közeljövőben valamelyik fesztivál, mondjuk a miskolci CineFest elhozza Magyarországra. 

Moziplakát az A Ghost Story című filmhez

Forrás: A24

A Pókember: Hazatérés második előzetesébe még a korábbinál is több akciót sűrítettek, illetve a címszereplő és Tony Stark viszonya is jobban kibomlik. Az biztos, hogy mind közül Tom Holland Pókembere lesz a legnyughatatlanabb: még csak most kezdte a szuperhősködést, de már arról fantáziál, hogy belép a Bosszúállók közé.

„Szóval mit kell tennem, hogy én is beléphessek a Bosszúállók közé? Próbákat kell kiállni? – kérdezi Peter Parker, de Tony Stark leállítja: „Most koncentrálj arra, hogy barátságos és közkedvelt Pókember legyél." Parker persze nem bír leállni, egy kettészakított kompot próbál egyben tartani, később meg egy zuhanó repülőgépet próbál úgy irányítani a pókhálójával, hogy az ne menjen neki semminek. Kapja is rendesen a fejmosást Starktól.

A két szuperhős mellett a film főgonosza, a Michael Keaton által megformált Vulture is megjelenik a kedvcsinálóban, próbálja maga mellé édesgetni a kamasz srácot: „A gazdag és nagyhatalmú emberek, mint például Stark, nem törődnek velünk” – mondja Parkernek. Jon Watts rendező szándéka szerint Vulture egy új típusú főgonosz lesz a Marvel-univerzumban, aki a hétköznapi emberek frusztrációit sűríti magába.

„Már láttuk, milyen milliárdos feltalálónak vagy skandináv istennek lenni, már láttuk, milyen a világ tetején lenni. De azt még sosem láttuk, milyen érzés átlagos embernek lenni a Marvel-univerzumban” – fejtette ki a szándékát a rendező.

Tom Holland a Pókember: Hazatérés című filmben

Forrás: InterCom

Tom Holland is hasonló dolgokról beszélt a Variety-nek adott interjújában. Pókember nem átlagos ugyan, de a színész joggal mondta, hogy ezzel a szuperhőssel a legkönnyebb azonosulni, hiszen olyan dolgokon megy keresztül, amiket a legtöbb ember átélt. „Kamaszkor, lányokkal beszélgetés vagy éppen a házi feladat elkészítése – ezekhez a kihívásokhoz nagyon is emberi módon áll hozzá.”

Az angol Tom Holland amúgy komolyan vette a felkészülést, álnéven még egy New York-i gimnáziumba is járt pár napig, csak hogy lássa, milyen az amerikai középiskolások élete. A Pókember: Hazatérés július 6-tól lesz látható a magyar mozikban.

Moziplakát a Pókember: Hazatérés című filmhez

Forrás: InterCom

Egy teremnyi szerencsés ember előtt levetítettek új részleteket a Szárnyas fejvadász 2049-ből. Végre kiderült, kit játszik a filmben Jared Leto: egy kattant fickót, aki teljesen felizgatnak az általa teremtett replikánsok. A Las Vegas-i eseményen Ryan Gosling is megjelent, és arról beszélt, mennyire imádta a magyarországi díszleteket.

Alicia Vikander kosztümös drámák szereplőjeként, illletve az Ex Machina robotlányaként vált híressé, időközben azonban egyre többször kacsingatott a blockbusterek világa felé. Felbukkant Az U.N.C.L.E. emberei-ben, majd Jason Bourne-ben is, de ezek csak mellékszerepek voltak, a Tomb Raider reboot-jában már ő lesz a legfontosabb láncszem, rajta fog állni, hogy az emberek megszeretik-e az új Lara Croftot.

Alicia Vikander a Tomb Raider című filmben

Forrás: Warner

Most kiadták az első két képet a filmből, és úgy tűnik, hogy az erőnléttel és a vagánysággal nem lesz baj, erről a nőről el tudom hinni, hogy megelevenedett kőszobrokkal harcol a dzsungelben. Az új Tomb Raider egy eredettörténet lesz, amely azt fogja elmesélni, hogyan vált Lara rettenthetetlen kincsvadásszá.

Alicia Vikander a Tomb Raider című filmben

Forrás: Warner

A 2018-as film elején még nem azt a nőt fogjuk látni, akit a számítógépes játékokból vagy az Angelina Jolie-féle változatokból ismerünk. Lara Croft 21 éves lesz, és ahelyett, hogy a hét éve eltűnt apja helyébe lépve a vállalatot vezetné, biciklifutárként dolgozik és egyetemi órákra jár. Végül úgy dönt, hogy elutazik arra a helyre, ahol utoljára látták az édesapját, egy Japán melletti kis sziget sírhelyéhez.

Vikander maga is bevallotta, hogy Croft más, mint az eddigi karakterek, akiket eljátszott, de így is közel érzi a felfedezőnőt magához: „Úgy gondolom, az embereknek számos oka van arra, hogy azonosuljanak vele, de én egy modellt látok benne a fiatal nők számára. Próbálja megtalálni a saját helyét a világban, és eközben a jövőjét és a múltját is próbálja szinkronba hozni. És fantasztikus tulajdonságai is vannak: Kemény, okos, de azért sebezhető is, és remekül harcol!”

A Tomb Raider 2018. március 16-tól lesz látható a mozikban.

Napok választanak el minket a Páncélba zárt szellem világpremierétől, és a Paramount még ezekben az utolsó pillanatokban is próbál új nézőket toborozni. Kiadtak egy akciódús végső előzetest, amely már sokadszorra kelti azt a benyomást, hogy Scarlett Johansson sci-fije az egyik leglátványosabb alkotás lesz az idén. A színésznő által megformált Őrnagy láthatatlanná válva cserkész be és tesz ártalmatlanná egy bűnözőt a trailer elején, majd a múltját kezdi el kutatni.

„Első vagy a fajtádból” – mondja neki Juliette Binoche az előzetesben, majd így folytatja: „Megmentettünk, és most te mentesz meg másokat.” De a valóság sokkal sötétebb ennél: erre utal a sok bezsákolt test és a Michael Pitt által megformált cyborg létezése is.

Scarlett Johansson a Páncélba zárt szellem című filmben

Forrás: UIP-Duna Film

A Páncélba zárt szellem főhősnője a film elején a 9-es részleg ügynökeként harcol a cyberbűnözők ellen, az idő múltával azonban egyre több kényelmetlen kérdése lesz, és egyre kevésbé fog megbízni a feletteseiben, Juliette Binoche tudósában és Takeshi Kitano öltönyös fickójában.

A japán anime amerikai remake-je március 30-tól lesz látható a mozikban.

Moziplakát a Páncélba zárt szellem című filmhez

Forrás: UIP-Duna Film

Egy héttel az amerikai premier után Magyarországon is bemutatták A szépség és a szörnyeteg-et, és nálunk is bődületesen erős nyitóhétvégén van túl. Amerikában az idei év legjobb első hétvégéjét hozta össze, sőt, összesen három olyan film van, amelyet nem tudott felülmúlni. Ehhez képest Magyarországon nem tudta befogni 2017 eddigi rekorderét, a 101 ezer nézővel elrajtoló A sötét ötven árnyalatá-t, de így is bombasikernek számít, hogy 90 589-en ültek be a mesefilmre. Elég csak megnézni, hányan váltottak jegyet az elmúlt pár év Disney-feldolgozásaira az első hétvégén.

Az eddigi csúcstartó A dzsungel könyve volt, amelynek 52 ezren szavaztak bizalmat az első négy napon.  A Hamupipőke és a Demóna egyaránt 26 ezer ember tudott becsábítani a mozikba.

Dan Stevens és Emma Watson A szépség és a szörnyeteg című filmben

Forrás: Fórum Hungary

A Kincsem továbbra sem veszít szédítő sebességéből, a második hétvégéjén két hollywoodi premierfilmet is megelőzött, a Jake Gyllenhaallal és Ryan Reynolds-szal felálló Élet című sci-fit és a Bukós szakasz című akcióvígjátékot. 50 766 nézőt gyűjtött ezúttal, és összesen már 142 408 eladott jegynél jár. Tizenkét nap alatt a Vajna-korszak második legnézettebb filmjévé küzdötte fel magát.

A Vajna-korszak tíz legnézettebb filmje:

  1. Saul fia - 268 714 néző
  2. Kincsem - 142 408 néző
  3. Coming out - 141 760 néző
  4. Liza, a rókatündér - 120 137 néző
  5. Argo 2 - 110 168 néző
  6. Megdönteni Hajnal Tímeát - 104 945 néző
  7. Swing - 88 981 néző
  8. A lovasíjász - 81 981 néző
  9. VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan - 64 976 néző
  10. Fehér Isten - 44 596 néző

A legközelebbi frissítéskor a Fehér isten ki fog szorulni a legjobb tízből, a 44 419 nézőnél tartó, negyedik hete a mozikban futó Testről és lélekről alighanem már hétfő este meg fogja előzni. 

Jake Gyllenhaal az Élet című filmben

Forrás: InterCom

Az Élet a harmadik legnézettebb film volt a hétvégén, az Alien-filmekből merítő sci-fi 23 422 embert hozott izgalomba. Korrekt kezdés, alighanem hozta azt a számot, amelyet a forgalmazó a magyar sci-fi szeretetére alapozva elvárt az Élet-től. A Bukós szakasz című akcióvígjáték már jóval szerényebben kezdett, mindössze 12 990-en voltak kíváncsiak arra, hogyan őrzi a rendet Michael Pena motoros rendőrként.

A tízes nézettségi toplista (zárójelben a hétvégi országos nézettség és az eddigi össznézettség):

1. A szépség és a szörnyeteg (90 589 / 90 589)
2. Kincsem (50 766 / 142 408)
3. Élet (23 422 / 23 422)
4. Bukós szakasz (12 990 / 12 990)
5. Logan – Farkas (9 385 / 186 263)
6. Kong: Koponya-sziget (9 242 / 117 737)
7. Testről és lélekről (3 722 / 44 419)
8. John Wick: 2. felvonás (3 045 / 117 367)
9. Egy kutya négy élete (2 896 / 153 716)
10. Rock Csont (2 856 / 24 669)

John Carpenter eljutott karrierjének abba a szakaszába, amikor az egyik fő elfoglaltsága az lesz, hogy a legjobb filmjeinek a remake-jeit felügyeli a háttérből. Pár hete hirdették ki, hogy újra leforgatják a Halloween-t, most pedig a Menekülés New Yorkból című nyolcvanas évekbeli kultfilmről jelentették be ugyanezt.

Kurt Russell a Menekülés New Yorkból című filmben

Forrás: AFP

A film jogait még 2015-ben nyerte el a Fox egy licitháború végén, és most már egy rendezőt is találtak a projekthez: Robert Rodriguez készíti majd el a remake-et, és a stúdió azt reméli, hogy egy franchise nő majd ki belőle. Konkrét példát is megneveztek: A majmok bolygója-sorozat sikerét szeretnék megismételni.

Az eredeti filmnek minden idők egyik legvagányabb hősét, a félszemű Snake Plisskent köszönhetjük, akit a csúcsformát mutató Kurt Russell játszott el. A Menekülés New Yorkból a közeljövőben játszódott, amikor is Manhattan már egy börtön volt. Oda kellett bejutnia Plisskennek, és kihoznia élve az amerikai elnököt.

A Desperado, az Alkonyattól pirkadatig és a Machete rendezője logikus választásnak tűnik a feladatra, nagy tapasztalata van a kemény fickók stílusos ábrázolásában, de mielőtt még bármit is mondanánk erre a remake-re, tudnunk kellene, ki fog Kurt Russell helyébe lépni. Rettenetesen nehéz dolga lesz, az egyszer biztos. Ön kit látna szívesen Snake Plissken szerepében?

A Karib-tenger kalózai: Salazar bosszúja előző trailere felvillantotta a furcsán megfiatalított Johnny Deppet és bemutatta az új főgonoszt, a Javier Bardem által megformát Salazar kapitányt, aki hajdanán kalózokra vadászott, de most hogy meghalt, már konkrétan Jack Sparrow szeretné elkapni. Az új előzetes két új fiatal szereplőt tol az előtérbe, ők lehetnek az új Keira Knightley és az új Orlando Bloom.

Kaya Scodelario 25 éves, a legtöbben a Skins című brit tévésorozatból ismerik, az eddigi legjelentősebb mozis szerepét az Útvesztő című tini sci-fiben és folytatásaiban kapta. A Karib-tenger kalózai 5-ben egy Carina nevezetű, vagány asztronómust játszik, aki rendkívüli módon ragaszkodik az elveihez. A tudomány emberének tartja magát, aki nem hisz a szellemekben – mondja ezt úgy, hogy a háta mögött Salazar szellemkalózai a vízen futnak.

Javier Bardem A Karib-tenger kalózai: Salazar bosszúja című filmben

Forrás: Fórum Hungary

Karót nyelt, komoly stílusa miatt biztosan sok mókás összezördülése lesz Jack Sparrow-wal. „Minden kalóz ilyen hülye?” – kérdezi, és a válasz bizony igen. Carina mellett egy angol katonát is Sparrow mellé sodor a szél, őt Brenton Thwaites játssza, akit legutóbb Az Egyiptom istenei halandó főseként láthatott a mozikban.

A Karib-tenger kalózai 5 sok új arcot fog felvonultatni, Scodelario kifejezetten jó választásnak tűnik, a rendezői feladatokat is új emberek, az Oscar-jelölt Kon-Tiki-t jegyző Joachim Rønning és Espen Sandberg is látta el. Ezek a változtatások remélhetőleg némi frissességet kölcsönöznek az új résznek, amely május 25-től lesz látható a magyar mozikban.

Nézd meg premier előtt!
hirdetés

Hirdetés

60
50
40

Hirdetés