Ben Stiller lekörözte az angol királynőt

Vágólapra másolva!
Négy angol nyelvű premier szállt harcba Budapesten ezen a hétvégén: egy stúdiófilm és három független. A tengerentúli karácsonyi bombasiker nálunk is látványosan indult: kétszer annyi nézőt vonzott, mint a másik három új versenyző együttvéve.
Vágólapra másolva!

A Jumanji (30 769) és a Flubber (29 650) nyomában a nagy családi kalandfilmek hagyományait folytatva az Éjszaka a múzeumban 23 248 nézőt gyűjtött nyitó víkendjén. Az effektgazdag, szinkronizált vígjáték ugyan nem robbantott kasszát, sőt a főszereplők, Ben Stiller és Robin Williams számára sem írta át a hazai rekordok könyvét, az Éjszaka a múzeumban mégis az első idén induló mű, amely 100 ezer nézőt gyűjthet a fővárosban.

Két héttel a Fűrész 3 (14 852) bemutatója után itt a japán horror-remake-ek új zászlóshajója, az Átok 2. A japán eredeti után Takashi Shimizu amerikai színészekkel is leforgatta az Átok című klasszikusát, amely 2005-ben látványosan nagyot dobott a Kárpát-medencében (15 474 néző), és változatlanul tartja dobogós helyét a legsikeresebb hazánkban bemutatott horror filmek között. Az Átok 2 ehhez képest csalódás, hiszen a hétvégén összegyűjtött 5445 néző alig több, mint harmada az első rész teljesítményének.

Az Oscar-szezon nyitányaként értékelhető Stephen Frears A királynő című dolgozatának bemutatója. A két Golden Globe-díjat is begyűjtő angol film számos Oscar-jelölésre is számíthat kedd délután. Helen Mirren a legesélyesebb legjobb színésznő-jelölt az idén, de a legjobb film, rendezés, forgatókönyv, és mellékszereplő kategóriában is a nomináltak közé várható A királynő. A 2006-os velencei filmfesztiválon bemutatott film 7219 nézőt gyűjtött egyetlen hétvége alatt, és ilyen szépen Stephen Frears sem muzsikált a 14 évvel ezelőtt bemutatott Mondvacsinált hős (14 762) óta. A Budapest Film tavalyi legnézettebb művészfilmjénél, az ugyancsak Oscar-nominálásra esélyes Volver-nél (5476) 32%-kal indult jobban A királynő.

A cannes-i filmfesztivál versenyprogramjában debütált tavaly Richard Linklater legújabb műve, amelyet Eric Schlosser Fast Food Nation című kultikus könyvéből forgatott. Az A-kategóriás színészekkel teletűzdelt Megetetett társadalom 1702 nézőt vonzott az első hétvégén, és ez jóval alatta marad a Best Hollywood két és fél évvel ezelőtti, Super Size Me (7891) című dokumentumfilmjének, amely ugyancsak az amerikai tömegétkeztetés anomáliáiból von le súlyos következtetéseket. Linklater is szerepelt már jobban a hazai placcon: a Rocksuli 5399 nézővel tartja személyes csúcsát.

Boogieman
Odeon