Vágólapra másolva!
Tarantino sosem számított igazi aranytojást tojó tyúknak: a Grindhouse-ig minden filmje nyereséges volt, de csak óvatosan, a 100 millió dolláros bevételi álomhatárt egyedül a Ponyvaregény-nyel sikerült átlépnie. Ez most megváltozhat: a Becstelen brigantyk 37,6 millió dollárral nyitott a hétvégén az Egyesült Államokban, amivel Tarantino messze legerősebben induló filmje lett, lekörözve a Kill Bill Vol. 2-t, ami 25,1 millióval startolt 2004 tavaszán.Denis Menochet és Christoph Waltz a Becstelen brigantyk-banEz a siker nagyon kellett már Tarantinónak is és az eddigi összes filmjét forgalmazó Weinstein testvéreknek is. Tarantino két éve nagyot hasalt a Robert Rodriguezzel megálmodott Grindhouse-szal, hiába előzte meg nagyszabású kampány a bemutatót, a közönséget nem sikerült belelkesíteni a dupla trash-filmre, és a 67 millióból készült alkotás mindössze 25 milliót hozott az USA-ban. A Weinstein Co. anyagi helyzete sem alakult túl fényesen az utóbbi időben, és mostanában komoly pénzügyi nehézségeikről cikkezett a filmes sajtó. A Becstelen brigantyk nem csak anyagi, hanem szakmai-erkölcsi értelemben is lökést adhat a cégnek, Harvey és Bob most bizonyította, hogy még mindig oda tudnak csapni, ha akarnak.Tarantino filmjeinek bevételei (amerikai nyitó hétvége/összbevétel millió dollárban)2009: Becstelen brigantyk ($37,6/$37,6)2007: Grindhouse ($11,6/$25)2004: Kill Bill Vol. 2 ($25,1/$66,2)2003: Kill Bill Vol. 1 ($22,1/$70,1)1997: Jackie Brown ($9,3/$39,7)1994: Ponyvaregény ($9,3/$107,9)1992: Kutyaszorítóban ($0,1/$2,8)Weinsteinék nem sajnálták a pénzt a Becstelen brigantyk marketingkampányára (konkrét adatokat nem közöltek), amelynek középpontjában természetesen Brad Pitt állt, a legnagyobb sztár, akivel Tarantino valaha dolgozott. Pitt vonzerejét több tényező csökkenthette volna: a női nézőket visszariasztó erőszakos téma, a film két és fél órás játékideje és az, hogy a szöveg jelentős hányada nem angolul hangzik el. Ezek azonban végül mégsem jelentettek akadályt, és az adatok azt mutatják, bejött a bemutató előtt tíz nappal kezdett, kifejezetten nőket megcélzó kampány is, mert a közönségben végül elég magas arányban, 42%-ban képviseltették magukat a nők.Jelenet a Shorts című filmbőlTarantino mellé egy gyerekfilm és egy vígjáték fért be a mozikba. Robert Rodriguez Shorts című filmje a fiúról, aki kívánságteljesítő követ talál, a hatodik helyen nyitott 6,6 milliós harmatos bevétellel. De ez még mindig lényegesen jobb teljesítmény, mint amit az Alexis Bledelre épített Post Grad produkált: a komédia 2,8 milliót kapart össze, ami a toplista tizedik helyét jelenti.A tízes toplista (zárójelben a hétvégi bevétel és az eddigi összbevétel millió dollárban):1. Becstelen brigantyk ($37,6/$37,6)2. District 9 ($18,9/$73,5) 3. G. I. Joe ($12,5/$120,5) 4. Az időutazó felesége ($10/$37,5) 5. Julie & Julia ($9/$59,3) 6. Shorts ($6,6/$6,6) 7. G-Force ($4,2/$107,3) 8. Harry Potter és a Félvér Herceg ($3,5/$290,3) 9. A csúf igazság ($2,9/$82,9) 10. Post Grad ($2,8/$2,8)
Vágólapra másolva!