Hogyhogy nem az Avatar nyerte az Oscart?

Vágólapra másolva!
Bizonyára sok csalódott Avatar-rajongó tette fel magának tegnap a fenti kérdést. Válasz ugyan nincs, hiszen az Amerikai Filmakadémia nem hozza nyilvánosságra, hogy a csaknem hatezer szavazat milyen arányban oszlott meg a tíz jelölt film közt, de a Hollywood Reporter egyik szerzője, Elizabeth Guider előállt néhány érdekes találgatással.James Cameron úgy tesz, mintha meg akarná fojtani Kathryn Bigelow-t az Oscar-díjkiosztónLegérdekesebb teóriája, hogy az idén bevezetett preferenciális szavazási rendszernek (ennek működését itt írtuk le) is köze lehet az Avatar bukásához. A korábbi években a szavazóknak egy filmre kellett leadniuk a voksukat, idén azonban mind a tíz jelöltet sorba kellett állítaniuk. Elképzelhető, hogy az Avatar-t többen tették első helyre, mint az Oscart végül elnyerő A bombák földjén-t, azonban ebben a rendszerben az is számíthat, hogy második-harmadik helyen melyik filmet nevezték meg legtöbben, és ez A bombák földjén-nek kedvezhetett, hiszen nagyjából mindenki szerint remek film. Tehát valószínűleg azok is a listájuk előkelő helyén szerepeltették, akik elsőnek más filmet jelöltek meg, míg az Avatar sokkal megosztóbb volt, így feltehetően nagyon sok listának a végére került.Az Avatar kampányának hiányosságai is közrejátszhattak a vereségben. Eleinte főleg a forradalmian új 3D-s megoldást domborították ki a film népszerűsítése közben, ami ugyan sokaknak bejön, de mégsem olyan emocionálisan megragadó indok, ami egyértelművé tenné, hogy a filmre kell szavazni. Visszaüthetett az is, hogy James Cameron lépten-nyomon hangsúlyozta, hogy a színészi alakításokat a motion capture-technika ellenére ugyanúgy kell megítélni, mint egy hagyományos, élőszereplős filmben. Ez nem feltétlenül tetszett az akadémia szavazótáborának többségét kitevő színészeknek, akik akár úgy is érezhetik, hogy megélhetésüket fenyegeti a motion capture.És lehet az is, hogy A bombák földjén egyszerűen szimpatikusabb volt az Avatar-nál. A filmet egy nő rendezte, nehéz körülmények közt a Közel-Keleten, mindössze tizenötmillió dollárból, miközben James "én vagyok a világ királya" Cameron hosszú évek alatt minimum háromszázmillió dollárt tapsolt el egy legmodernebb technikával felszerelt Los Angeles-i stúdióban. Lehet, hogy a szavazók többsége úgy érezte, helyénvaló egy kis, független filmet támogatni a dollármilliárdokat besöprő gigaprodukcióval szemben.Olvasnivaló: tudósításunk a 82. Oscar-díjkiosztóról
Vágólapra másolva!