Másképp látható a Vakság

Vágólapra másolva!
Idén tavasszal Ferdando Meirellest (Isten városa, Az elszánt diplomata) sem kerülte el a cannes-i nyitófilmek átka. A francia fürdőváros fesztiválján ugyanis a felfokozott elvárások következtében szinte minden évben bukik a nyitófilm, és közepesen jó (a szóban forgó Vakság, vagy a tavalyi My Blueberry Nights), vagy közepesen rossz (A Da Vinci-kód, Lemming) próbálkozások is vehemens utálatba ütköznek. José Saramago regényének adaptációja például messze nem volt olyan rossz, mint ahogy az a nemzetközi sajtóban lecsapódott, de Meirellest szerencsére nem hagyta el a józan esze; odafigyelt a kritikákra és az év végi csúcsszezonra szépen újravágta a filmet.  Danny Glover, Julianne Moore és Mark Ruffalo a Vakság-banA torontói filmfesztiválon merőben más verzió került bemutatásra és a Cinematical bloggere szerint a változások előnyére váltak a megmagyarázhatatlan fehér vakság krónikájának. Megszabadultak például az átkozott (és iszonyatosan elcsépelt) narrációtól, valamint az orvos feleségének (Julianne Moore remek, mint mindig) egyik legvitatottabb jelenetétől. A játékidő ugyan nem változott, de a film tempója feszesebbé vált, máshova kerültek a hangsúlyok, és összességében közönségbarátabb verzió készült. A cannes-i fanyalgással szemben a torontói közönség álló ovációval fogadta az új Vakság-ot.
Vágólapra másolva!