A programban szereplő negyvenkilenc egész estés filmet szekciónkénti bontásban közöljük, mindegyik szekcióból kiemeltünk egy filmet, amit már láttunk, vagy számunkra különösen izgalmasnak tűnik. Nyitófilm: A gyerekek jól vannak (The Kids Are All Right)
Lisa Cholodenko Oscar-jelölt filmje egy leszbikus párról (Julianne Moore és Annette Bening) és két tizenéves gyerekükről (Mia Wasikowska és Josh Hutcherson) szól. A két gyerek abba a korba ér, amikor meg akarnak ismerkedni vér szerinti apjukkal (Mark Ruffalo), ami felborítja a családi dinamikát és sok - néha vicces - konfliktushoz vezet. Családi dráma, könnyedén. Zárófilm: Greg Mottola (Superbad, Adventureland) sci-fi vígjátékában Simon Pegg és Nick Frost képregénymániás geekeket alakítanak, akik az Egyesült Államokban autózgatva összefutnak egy földönkívülivel. A kis zöld muksóról kiderül, hogy segítségre szorul, és hogy nem valami jólnevelt. Zöld sziget: Perrier vérdíja (Perrier's Bounty)
Pörgős krimikomédiának ígérkezik a film, vonzó szereposztással: Cillian Murphy tartozik egy gengszternek (Brendan Gleeson), aki sorban eltöreti a végtagjait, ha nem fizet. Az ügybe belekeveredik a fiú apja (Jim Broadbent) és annak szerelme (Jodie Whittaker) is, és mindannyiuknak menekülniük kell az alvilági figurák elől. Zonad (Zonad) Vadállat (Savage) Száz reggel (One Hundred Mornings) Képszakadás (Snap) Elhaló fény (The Fading Light) Zene mindenkinek: A zseni - Glenn Gould belső élete (Genius Within: The Inner Life of Glenn Gould) A dokumentumfilm Glenn Gouldnak, az 1982-ben elhunyt zongoristának, Bach talán leglenyűgözőbb interpretálójának az életét és művészetét mutatja be, az alkotók szándéka szerint minden eddiginél mélyebben, Gould most először nyilatkozó, bizalmas barátaival és szeretőivel készült interjúk felhasználásával. Nézd, mit tud a fény! (Look at What the Light Did Now) Fájdalomcsillapító - Mark Sandman és a Morphine története (Cure for Pain: The Mark Sandman Story) Elefántcsonttorony (Ivory Tower) Versenyben: A ház (Dom/The House) A cseh-szlovák koprodukcióban készült filmben Miroslav Krobot (Tarr Béla A londoni férfi-jának főszereplője) egy apát játszik, aki saját kezével épít házat a lányának (Bárdos Judit). A lány azonban másra vágyik: inkább szabadon szeretne élni és külföldre akar utazni. A dokumentarista stílusban készült, realista film a mai román filmekre és Mike Leigh munkáira emlékeztet. Vadember (Odjuret/Savage) Ölésre ítélve (Essential Killing) Haru utazása (Haru tono tabi/Haru's Journey) Esős évszakok (Fasle Baranhaye Mousemi/Rainy Seasons) Francia zátonyok: Eljő a napunk (Notre jour viendra/Our Day Will Come)
Costa-Gavras rendező fiának, a videoklip-rendező Romain Gavrasnak az első nagyjátékfilmje. Gavras tavaly már csinált egy előtanulmányt ehhez a filmhez: ez volt a M.I.A. Born Free című számához készült videoklip, amiben a vörös hajúakat a katonaság tartotta rettegésben. A filmben egy vörös hajú, magát kirekesztettnek érző kamasz ismerkedik össze egy szintén vörös hajú pszichológussal (Vincent Cassel). Együtt elindulnak a vörösök országába, ahol végre szabadok lehetnek. Simon Werner eltűnése (Simon Werner a disparu/Lights Out) Pu-pu-pi-du (Poupoupidou/Nobody Else But You) Mezítláb (Pieds nus sur les limaces/Lily Sometimes) A romlás virágai (Fleurs du mal/Flowers of Evil) Filmdokk: Armadillo (Armadillo) A film címe egy katonai támaszpont neve Afganisztánban. A dokumentumfilm egy dán katonai egységet mutat be onnan kezdve, hogy búcsút vesznek a családjaiktól, odáig, hogy harcba keverednek tálib fegyveresekkel. A film állítólag nagy vihart kavart Dániában, ahol kifogásolták a katonák tetteit. Ötcentes dalok (Songs from the Nickel) Határfigyelők (The Minutemen) Az én peresztrojkám (My Perestroika) Extrém Ázsia: Hideghal (Tsumetai nettaigyo/Cold Fish)
Vérző penge (Goo-reu-meul beo-eo-nan dal-cheo-reom/Blades of Blood) Bolondok háza (Ajiru sesshon/The Asylum Session) Északi fények: A Születésnap című dogmafilm rendezőjének, Thomas Vinterbergnek az új, meglehetősen lehangoló filmje egy testvérpárról szól. A fivérek nehéz körülmények közt, az erőszak és az alkohol fenyegetésében nőttek fel, és férfiként sem tudnak szabadulni ettől a tehertől. Egyikük az alkoholhoz, másikuk a heroinhoz nyúl. Rossz család (Paha perhe/Bad Family) Hajszál híján úriember (En ganske snill mann/A Somewhat Gentle Man) Emberszabású (Apan/The Ape) A Gonosz papja (Harjunpää ja pahan pappi/Priest of Evil) A sötét oldal: Néma csönd (Das letzte Schweigen/The Silence) A remek Ulrich Thomsen (Születésnap, Ópium) játssza az egyik főszerepet ebben a német filmben, amelyben egy kislány eltűnése arra indít egy nyugdíjas nyomozót, hogy ismét beleássa magát egy 23 évvel korábbi, felderítetlen bűnesetbe, mert talán ugyanaz a tettes. Ahogy az embereknek szembe kell nézniük a múltjukkal, sebek szakadnak fel és egyre nő a feszültség. Elátkozott örökség (The Drummond Will) Csodagyerek (Boy Wonder) Árnyékban (Im Schatten/ In the Shadows) Best of Raindance: Odavagyok ezért a srácért (Flooding with Love for the Kid) Nem biztos, hogy ez a legjobb film a Raindance független filmes fesztivál kínálatából válogatott szekcióban, de biztos ez a legfurcsább: Zachary Oberzan a Rambó-t dolgozta fel úgy, hogy ő játssza az összes szerepet, ő az író, rendező, vágó és operatőr is. Ráadásul a film egy 20 nm-es lakásban készült, 96 dollárból. Öt lány (Five Daughters) Icipici (Incredibly Small) Gálavetítés: Egy román biztonsági őr pecázás közben kifog egy török menekültet, aki nyugatra akar szökni. A török pénzt ajánl a románnak, hogy segítsen neki, a román rá is áll az üzletre. A filmben Hajdu Szabolcs filmrendező és Dankó István, a Katona József Színház színésze is szerepel. |