Kamaszkorunk legszebb mellei - Sherilyn Fenn

2014.10.03. 01:06

Sorra vesszük a legendás filmes pucérkodásokat, amelyek meghatározóak voltak szerzőink pszichoszexuális fejlődésében. A legtöbb embernek valószínűleg nem cseng ismerősen Sherilyn Fenn neve, de ha hozzátesszük, hogy ő Audrey Horne, a gimnazista femme fatale a Twin Peaksből, máris sokak szeme felcsillan. A kultikus sorozatban ugyan nem, de egy szomorkás szaxofon futamokkal aláfestett erotikus filmben, egy fillérekből összetákolt, farkasemberes horrorban és egy beteges vágyakat középpontba állító, elborult művészfilmben megvált a ruháitól - ezekben mélyülünk most el.

 

#16 - Sherilyn Fenn (Vágyak találkozása, Meridian, Dobozba zárt szerelem)

A Twin Peaks tele volt gyönyörű nőkkel, de mind közül Fenn tette a legnagyobb benyomást a nézőkre. Marilyn Monroe mellett ő birtokolja a filmtörténet legvadítóbb anyajegyét. Mágnesként szegeződött rá minden szem, amikor csak feltűnt a sorozatban az ötvenes éveket idéző kockás szoknyáiban, jellegzetes cipőjében. Mint mindenkinek Twin Peaksben, neki is több arca volt, de Audrey ráadásul nagy élvezettel is művelte a színjátszást, amihez céljai elérése érdekében gyakran folyamodott.

Egyrészt ő volt a hoteltulajdonos elkényeztetett, hóbortos lánya, aki kijelenti, hogy a való életben nem létezik algebra, másrészt viszont a csábítást, az emberek manipulációját is mesterfokon űzte. Az egyik legemlékezetesebb jelenetben csomót kötött a nyelvével a cseresznye szárára. A sorozat egyik nagy tévedése, hogy végül nem jöttek össze Cooper ügynökkel, csodálatos egy nyomozópáros lehettek volna.

Sherilyn Fenn a Twin Peaks című tévésorozatbanForrás: ABC

A Twin Peaks-ben ugyan néhány napig a Félszemű Jack nevű bordély foglyává vált Audrey, de ott is csak szexi fehérneműben láthattuk Fennt. Nem úgy a Vágyak találkozása című 1988-as erotikus filmben, amelynek a 104 perces játékidejéből majdnem negyed órát a színésznő meztelenkedései tesznek ki. Ezúttal ne legyen senkinek lelkifurdalása, aki csak az alábbi videót nézi meg, ugyanis maga a film pocsék. Fenn is utálta, a premier után legszívesebben elbujdosott volna haragjában és szégyenében, hogy mihez is adta a nevét és a testét.

A Vágyak találkozásá-t a két éve elhunyt Zalman King, az erotikus filmek önjelölt királya (9 és fél hét, Vad orchideák) rendezte, de Sherilyn Fennen kívül nincs más, ami értékelhető lenne benne. Még úgy is ő a legjobb a filmben, hogy elkövették vele azt a bűnt, hogy szőkére festették gyönyörű haját, és egy közönséges Marilyn Monroe-utánzatot csináltak belőle. Egy gazdag örökösnőt alakít, aki az előre megtervezett házassága elől egy cirkuszi munkás karjaiba menekül.

Mielőtt a Twin Peaks meghozta volna számára a népszerűséget, főleg fillérekből készült B-filmekben szerepelt. Az 1990-es Meridian is ezek közé tartozik, ami csak a legnagyobb jóindulattal nevezhető horrornak, inkább egy mese és egy erotikus film bizarr keveréke.

Fenn a kastélyába invitál egy cirkuszi társaságot, a mágus viszonzásul drogot kever a nő italába, levetkőzteti, aztán átadja a terepet az ikertestvérének, aki valójában egy farkasemberre hasonlító szörny. Amit látunk, az tulajdonképpen nemi erőszak, de a Meridian furcsa világában szerelem szövődik belőle.

Fenn megunta, hogy csak díszítőelemként használják a rendezők, még bevállalt egy Playboy-fotózást, de aztán a kilencvenes évek elejétől csak azzal a kikötéssel írt alá filmekhez, hogy nem kell levetkőznie. Azóta egyedül a Dobozba zárt szerelem esetében tett kivételt, amelyet David Lynch lánya, Jennifer rendezett. Itt érdemes megnézni a teljes filmet, ugyanis annak ismeretében teljesen új megvilágításba kerül a kiragadott szexjelenet.

A Dobozba zárt szerelem főszereplője egy orvos, aki betegesen vonzódik a Fenn által alakított rideg, a férfivel lekezelően bánó szépséghez. Hívogatja, egy fára felmászva kukkolja a nőt, és teljesen kikészül a látottaktól: egy másik férfi kényezteti nyelvével Fenn formás melleit. Képtelen szabadulni a rögeszméjétől az orvos, és miután a nőt elüti egy autó, nem viszi őt kórházba, hanem inkább az otthonában látja el a sérüléseit. Amputálja a lábait, majd a karjait is, és ezzel a házának a foglyává teszi. Minden bizonnyal a rizikós témaválasztás és a férfi és a nő között dúló egyenlőtlen pszichológiai harc miatt döntött úgy a színésznő, hogy ebben a filmben mégis érdemes levetkőznie.

Cikksorozatunk korábbi részei:

#15 - Irene Jacob
#14 - Patricia Arquette
#13 - Salma Hayek
#12 - Rachel Weisz
#11 - Marisa Tomei
#10 - Halle Berry
#9 - Heather Graham
#8 - Uma Thurman
#7 - Liv Tyler
#6 - Sharon Stone
#5 - Susan Sarandon
#4 - Jane March
#3 - Jennifer Connelly és Virginia Madsen
#2 - Shannon Tweed
#1 - Phoebe Cates