Vágólapra másolva!
A Delta című filmben a testvérpárt alakító Tóth Orsi és Lajkó Félix egymásba szeretnek - ez adta az ötletet, hogy összegyűjtsük a tíz legjobb filmet, amelyben családtagok kerülnek szexuális viszonyba egymással. Kedvenc filmjeinkben leggyakoribbnak az apa-lánya felállás bizonyult, de szerelmes tesók, fiát elcsábító anya és fiúgyermekét megrontó apa is szerepel válogatásunkban. Figyelem, a témából adódóan cikkünk számos spoilert tartalmaz.
Vágólapra másolva!

10. Angyalszív (Angel Heart, R.: Alan Parker, 1987)

Ki kivel? Apa a lányával.

Forrás: [origo]
Lisa Bonet és Mickey Rourke az Angyalszív című filmben

Ha az ember (Mickey Rourke) egyszer csak rájön, hogy nem is az, akinek eddig hitte magát, hanem egy Johnny Favourite névre hallgató popsztár, aki a sikerért eladta a lelkét az ördögnek, majd valaki más bőrébe bújt, hogy megszökjön a tartozás behajtása elől... nos, akkor már meglepődni sincs oka azon, hogy a saját maga utáni nyomozás közben véletlenül lefeküdt a saját félvér lányával (Lisa Bonet), majd önkívületi állapotban meg is gyilkolta őt. Kellemetlen, amikor a fülledt erotika szó szerint vérfürdőbe megy át.

+ + +

9. Oldboy (R.: Park Chan-wook, 2003)

Ki kivel? Báty a húgával és apa a lányával

Forrás: [origo]
Choi Min-sik, Kang Hye-jeong és még valaki az Oldboy című filmben

A nyelvkivágással végződő nagyjelenetben derül fény a film furcsa eseményeinek magyarázatára, ami mindjárt két vérfertőzést is tartogat. Dae-sunak (Choi Min-sik), a főhősnek az ellenlábasa, Woo-jin felfedi, hogy minden, ami eddig történt, az ő bosszúja volt azért, mert Dae-su iskoláskorukban véletlenül tanúja lett Woo-jin és húga szerelmi viszonyának, ami húga öngyilkosságához vezetett. Woo-jin úgy irányította Dae-su életét, hogy tudta nélkül saját lányába (Kang Hye-jeong) szeressen bele, így lettek kvittek. Persze kiderül, hogy a bosszú nem pótolhatja Woo-jin elvesztett szerelmét, és a nyugtalanító nyitott befejezés Dae-sunak sem ígér felhőtlen szerelmi életet a továbbiakban.

+ + +

8. Egy mindenki ellen (Seul contre tous, R.: Gaspar Noé, 1998)

Ki kivel? Apa a lányával

Forrás: [origo]
Philippe Nahon és Blandine Lenoir az Egy mindenki ellen című filmben

A 2002-ben a Visszafordíthatatlan-nal sokkoló Gaspar Noé már első nagyjátékfilmjében sem ment a szomszédba egy kis precízen kidolgozott hatásvadászatért: a szerencsétlen állástalan hentesről (Philippe Nahon) szóló filmje még reflektál is saját hatásvadászságára az olyan megoldásokkal, mint az incesztus előtt a vásznon megjelenő hatalmas felirat, amely figyelmeztet, hogy 30 másodpercünk van elhagyni a mozitermet. A vicc az, hogy a filmben koránt sem a lányát (Blandine Lenoir) az elmegyógyintézetből kivevő és egy olcsó hotelszobában megrontó apa jelenete a legdurvább, ami igazán kemény volt (veréssel abortálás), az figyelmeztetés nélkül jött és ekkor már rég túlvagyunk rajta. Az apa-lánya szex szinte megnyugvás a 90 percnyi mániákus belső monológ után, mert akár meghalnak, akár életben maradnak utána, nyugvópontra érkeztünk, végre kussolnak a hangok.

+ + +

7. Árvák hercege (The Cider House Rules, R.: Lasse Hallstrom, 1999)

Ki kivel? Apa a lányával

Forrás: [origo]
Erykah Badu és Delroy Lindo az Árvák hercegé-ben

A lányát (Erykah Badu) molesztáló apa (Delroy Lindo) itt csak mellékszál az árvaházban nevelkedett fiú (Tobey Maguire) felnövéstörténetében, ami az erkölcsi érés egy fontos stációját hívatott illusztrálni ebben a kicsit szentimentális, de szép filmben. Amikor a srác, aki orvosi képzést kapott egykori mentorától (Michael Caine), de élesen szemben áll annak abortuszról alkotott nézeteivel, szembesül a saját lányát teherbe ejtő Mr. Rose tettével, felismeri, hogy ez esetben akkor cselekszik jól, ha abortuszt hajt végre a kiszolgáltatott lányon. Ha vannak is érzelgős pillanatok a filmben, a bájos almáskert mint helyszín pont az elvárásokkal ellentétes célt szolgál, és az aljas tett cseppet sem romantikus helyszínévé válik.

+ + +

6. Eljövendő szép napok (The Sweet Hereafter, R.: Aton Egoyan, 1997)

Ki kivel? Apa a lányával

Forrás: [origo]
Sarah Polley és Tom McCamus az Eljövendő szép napok című filmben

A kisvárosi iskolabusz-balesetben deréktól lefelé megbénult kamaszlány (Sarah Polley) és az apja (Tom McCamus) közti vérfertőző viszony fifikásan kapcsolódik össze a filmben azzal, hogy a lány hogyan dolgozza fel a baleset traumáját és hogyan áll ki magáért a felnőttekkel - részben apjával, részben a nyomulós ügyvéddel - szemben. Ahogy az ügyvédet játszó Ian Holm ki is mondja, az egyetlen fontos kérdés az, hogy miért hazudott a lány a meghallgatáson (megakadályozva ezzel, hogy bárki kártérítést kapjon a baleset miatt). Dühös az apjára, de nem annyira azért, mert kihasználta, hanem pont azért, mert miután tolószékbe kényszerült, megszűnt köztük a korábbi különleges kapocs. "Már nem játszhatjuk, hogy gyönyörű rocksztár vagyok."