A háromszoros Oscar-díjas operatőr, Vittorio Storaro képeiből nyílt kiállítás Budapesten

2017.04.11. 18:03

Vittorio Storaro, Writing with Light címet viselő, gyűjteményes kiállítása összefoglaló módon mutatja be az alkotó filmoperatőri, fotográfusi világát. 

"Magam is írónak érzem magam. Van, aki szavakkal, ecsettel, vésővel ír, én a fénnyel. Valószínűleg azért választottam ezt az utat, mert apám, aki mozigépészként dolgozott, egész életében arról álmodozott, hogy a vetített képek alkotója lehessen" – mondta Vittorio Storaro egy interjúban.

A képeken feltűnnek az olasz-amerikai operatőr legnagyobb munkái, az Utolsó tangó Párizsban, A kis Buddha, a Dick Tracy vagy az Apokalipiszis most egyes, olykor egymásra vágott kockái. Storaro egyedi, művészi látásmódja: „vitális" operatőri koncepciójának lényege a fény és az árnyék, a tudat és a tudattalan, a férfi és a nő, a nap és a hold közötti egyensúly megtalálásáról szól. A tárlat hosszú pályafutásának mintegy harminc évét tekinti át, az anyag elsősorban három rendező – Bernardo Bertolucci, Francis Ford Coppola és Warren Beatty – Storaróval készített filmjeire koncentrál. 

Storaro többnyire elegáns és színpompás öltözékekben mutatkozik. Francis Ford Coppola egyszer azt mondta rá, hogy ő az egyetlen ember, aki ha a létráról egy tócsába zuhanna egy fehér öltönyben, utána nem lenne sáros.

 

 A kiállítás Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében nyílt és június 25-ig látható a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központban.

DickTracy

Vittorio Storaro

 

Antinoo

Vittorio Storaro

 

Maestro

Vittorio Storaro

 

Profilo

Vittorio Storaro

 

Moglie

Vittorio Storaro

 

La via

Vittorio Storaro

 

Cavaliere

Vittorio Storaro

 

Manciukuo

Vittorio Storaro

 

Profilo

Vittorio Storaro

 

La rivelazione

Vittorio Storaro

 

Doppio Sogno

Vittorio Storaro

 

Tango

Vittorio Storaro

 

Storaro első amerikai mainstream filmje a Apokalipszis most című film volt, amit Francis Ford Coppola rendezett 1979-ben. A film Oscar-díjat hozott a számára. Coppola Storarónak teljes szabadságot adott a film látványvilágának megteremtésében

Fotó: Mudra László - Origo

 

KAPCSOLÓDÓ CIKK