Lebontaná a gárdonyi vasútállomást az egyik, pénzére váró alvállalkozó

Vágólapra másolva!
A gárdonyi vasútállomás felújításán dolgozó egyik alvállalkozó a vonatközlekedés szüneteltetését kérte a MÁV-tól Tárnok és Székesfehérvár között, hogy elbonthassa az állomás kábelépítményeit, mert a beruházásra létrejött konzorcium több mint 17 millió forinttal tartozik neki.
Vágólapra másolva!

El sem készült, máris bontanák a megújult vasútállomást Gárdonyban - írja a Népszabadság pénteki száma. A cikk szerint a bontás gondolata a Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal építésénél közreműködő néhány alvállalkozó fejében fogant meg, az építési anyagokat szállító cégek ugyanis hiába várnak a járandóságukra.

Az egyik cég a vonatközlekedés szüneteltetését kérte a MÁV-tól Tárnok és Székesfehérvár között, hogy elbonthassa az állomás kábelépítményeit, mert több mint 17 millió forinttal tartoznak neki. A cég úgy véli, hogy kára megtérítésére az utolsó lehetőség termékeik visszaszerzése és értékesítése, mert ezek tulajdonjogát hozzájárulásuk nélkül senki sem szerezhette meg - írja a lap.

A majdnem 55 milliárd forintos beruházásra létrejött konzorcium egyik fő tagvállalatának - amelynek alvállalkozói láncába tartozik az érintett cég - projektvezetője szerint az alvállalkozó nem bonthat, mert a vállalkozói szerződés szerint a leszállított anyagok tulajdonjoga automatikusan átszállt a megrendelőre.

Ha az alvállalkozó annak ellenére bont, hogy a MÁV erre nem adott engedélyt, akkor a vasúti közlekedés veszélyeztetéséért akár börtönbe is kerülhet - írja a Népszabadság.