hirdetés

Malév: több tízezer panasz érkezett

2012.02.13. 10:44

Az utazási irodáknál 200 ezer jegyet adtak el, 11 milliárd forintért. A parlament fogyasztóvédelmi bizottsága a Malév-károsultak ügyét tárgyalta.

A parlament fogyasztóvédelmi bizottsági ülésén a Malév csődje miatt kialakult helyzetről és a jeggyel rendelkező utasok kártalanításáról tartottak ülést hétfő reggel. A Malévhez több tízezer panasz és kártalanítási igény érkezett, ezért eljárásrendet dolgoz ki a cég. A légitársaságnak a nemzetközi légiszövetségnél, az IATA-nál lévő tartaléka nagyjából az utasok 50 százalékának kártalanítására elegendő - derült ki a cég képviselőjének elmondásából.

Az utazásszervezők szövetségének részéről elhangzott, hogy több mint 200 ezer jegyet adtak el magyar állampolgároknak, a kártérítés legalább 11 milliárd forint.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság osztályvezetője, Ádám Gabriella elmondta, 3500 panasz érkezett a hatósághoz, ezeket a szervezet kivizsgálja.

Kovács Levente, a Magyar Bankszövetség főtitkára közölte, aki bankkártyával fizette ki a jegyét, az visszakapja a pénzét legkésőbb három hónapon belül.

Az egyik civil fogyasztóvédő egyesület képviselője konkrét panaszokat is sorolt: "Megvásároltam a jegyemet, de most nem tudom, mit tegyünk". "Teljesen el vagyok keseredve, nem tudom, hova forduljak". A szervezet képviselője az ülésen elsősorban azt kifogásolta, hogy nem megfelelő az utasok, jegyvásárlók tájékoztatása. Azt szeretnék elérni, hogy a jegyet vásárló összes fogyasztót kártalanítsák.

Simon Gábor, a bizottság szocialista elnöke elmondta, hogy a kormány által a leállás utáni napokra biztosított 2 milliárd forintos összeg az érintettek 16 százalékának jelentett segítséget.

A fideszes Selmeczi Gabriella közölte az ülésen, hogy a Malév honlapján részletes tájékoztatás van a jegytulajdonosok számára. Onnan lehet tájékozódni az első lépésekről. "Az a feladat, hogy minél több embert lehessen kártalanítani. Mindannyiunknak fáj, ami történt" - mondta Selmeczi, és hozzátette, hogy ehhez pedig a kormánytól is meg kell próbálni segítséget kérni.

Schváb Zoltán helyettes államtitkár elmondta, a szaktárca nyitott arra, hogy egy befektető bevonásával új légitársaságot hozzanak létre. Arra a kérdésre, hogy ki fogja kártalanítani az utasokat, az államtitkár kifejtette, hogy ez a légi fuvarozó cég feladata lesz. Hozzátette, a kormány nem tudja a teljes kártalanítási összeget kifizetni.

Simon Gábor közölte, a fogyasztóvédelmi bizottság állásfoglalást fogadott el. Eszerint jó lépés volt a kétmilliárdos kormányzati támogatás. A testület emellett azt kéri a szaktárcától, tegyen meg mindent, hogy mielőbb rendezzék a Malév jogi helyzetét, hogy mielőbb és minél nagyobb arányban lehessen kártalanítani az utasokat.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Most
Top 12 óra
Ajánlat
Ajánlat
Ajánlat