Kétmillióval kevesebb utassal számol BA a Malév leállása miatt

Vágólapra másolva!
A Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Zrt. utasszáma várhatóan kétmillióval elmarad a tervezettől a Malév leállása miatt - mondta Hardy Mihály, a BA kommunikációs igazgatója az MTI-nek.
Vágólapra másolva!

Az idén a reptér-üzemeltető 9,2 millió utassal számolt, de a nemzeti légitársaság felszámolása miatt a Malév 1,5 millió tranzitutasa már elveszett a BA számára. Bár több légitársaság is jelezte, hogy új járatokat indít, vagy bővíti kapacitását, a Malév által hagyott űrt nem pótolják teljesen, így a BA kénytelen módosítani idei előrejelzésein.

Tíz olyan úti cél is van, ahova csak a Malév szállított utasokat, és amelyekre eddig más légitársaság nem jelentkezett. Ilyen például Belgrád, Szkopje, Szarajevó és Bejrút. Más vonalakra ugyan már több légitársaság is bejelentkezett, ezek azonban csak április közepétől vagy végétől indítják járataikat, így a BA számára a február-március-áprilisi időszak mindenképpen gyenge lesz - magyarázta Hardy Mihály.

Az eddigi bejelentett légitársasági döntések alapján heti több új járatot indít Budapestről egyebek mellett a Lufthansa, az Air Berlin, a görög Aegean Airlines, a Ryanair, a SmartWings és a Wizz Air. Ezek a társaságok a Malév nem átszálló utasainak 70-75 százalékát elvihetik, de Hardy túlzónak nevezte a diszkontcégek által jelzett, 2,5 milliót meghaladó utasszámot.

A BA azt már korábban bejelentette, hogy 20-25 százalékos, mintegy 250 fős létszámleépítésbe kezd, és számos takarékossági és költségcsökkentő lépésről is döntött. Felfüggeszti például az idénre tervezett több mint 60 millió euró összértékű beruházást és fejlesztést.

A repülőtér számára a Malév-utasok elvesztésén felül további pénzügyi kiesést jelent a Malév által bérelt irodák, helyiségek, parkolók, valamint a budapesti javítóbázis kiesése. Hardy Mihály elmondta, hogy a Malév három irodaházat bérelt volna a reptéren, közülük kettő felújítását még nem kezdték el, a harmadik, félig felújított iroda munkálatait az új bérlő megtalálásáig felfüggesztették.

A Malév kisesése miatt néhány átalakítást is el kell végeznie az üzemeltetőnek. Például a Ryanair a kettes terminálról repül, és az ottani gyakorlattól eltérően gyalogos beszállást szeretne.