Gyorsítaná a vonatokat a MÁV-vezér

Vágólapra másolva!
Versenyre kelne az autókkal, és a közúti közlekedéssel a MÁV májusban kinevezett vezérigazgatója, és gyorsítaná a vonatokat. Átvizsgálnák, hogy mely InterCity-megállókat lehet megszüntetni.
Vágólapra másolva!

Már 2013-ban próbálunk olyan menetrendet bevezetni, ami többletet nyúlt az utasoknak. Ennek módja lehet menetidő-csökkenés, hiszen ezzel is versenyképesebbek leszünk az autóval, a közúti közlekedéssel szemben - mondta Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója a Figyelőnek.

A májusban a MÁV élére állt csúcsvezető a fejlesztések közé sorolta, hogy emelnék a pályasebességet, és felülvizsgálnák, hogy az InterCity vonatoknak minden jelenlegi megállóban meg kell-e állniuk, vagy lehet-e azokat ritkítani.

Dávid Ilona bevallása szerint tisztában van azzal, hogy ebből konfliktusok lesznek. A megszüntetett megállók polgármesterei, a térség országgyűlési képviselői lobbizhatnak a MÁV-megállókért. Szerinte azonban minden átalakítás konfliktussal jár, korábban például az váltott ki kritikákat, hogy miért nőtt meg a menetidő. Pont azért, mert van benne két-három pluszmegálló - mondta Dávid Ilona.

A felújítási munkák eddigi rendszerét két ponton is kritizálta a vezérigazgató. Egyrészt szerinte nem jó modell az, hogy csak egy pályaszakaszon csak egy-egy pontot újítanak fel egyszerre, és nem volt összhang az egyes beavatkozások között. Másrészt szerinte az, hogy az államtól jellemzően az év közepén és a második félévben érkeztek meg az állami pénzek a felújításra, akkor pedig már késő belevágni a felújításokba, a közbeszerzések kiírásába. Dávid Ilona szerint már most meg kellene határozni, hogy 2013-14-ben miket kell felújítani.