Állami cég mentheti meg az e-útdíjat

Vágólapra másolva!
Felvásárol egy gyorsan összerakott céget, feléleszt egy alvó állami vállalatot, és külföldiekkel szövetkezik vagy a NAV informatikai cégére bízza az e-útdíj kiépítését a kormány. Ilyen megoldások merülnek fel.
Vágólapra másolva!

Maga fogja létrehozni az e-útdíj rendszerének technikai hátterét az állam, miután a közbeszerzés sikertelen volt - jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök szerdai sajtótájékoztatóján. Orbán szerdán kabarénak nevezte az eljárást, ami végül azért bukott meg, mert a nyertes Getronics mögül kihátráltak az alvállalkozói.

A csütörtöki Népszabadság arról ír, hogy a kormányhoz közel álló egyik magyar magánvállalkozás útdíjszedő rendszerek építésére és üzemeltetésére szakosodó leányvállalatot alapíthat. Az új cégbe bevennének legalább két, az útdíjszedésben jártas, és megfelelő licencekkel rendelkező külföldi partnert. A céget, ha megalakult, a kormány sietve megvásárolná, így jöhetne létre állami cég, amely képes a rendszer kiépítésére.

A lap szerint egy másik lehetőség, hogy egy kihasználatlan állami céget privatizálnak egy az útdíjszedésben jártas külföldi cég számára.

Van azonban magyar cég is, amelyik rendelkezik a megfelelő technológiával - teszi hozzá a Népszabadság. A pécsi Sopia-Net Kft. tavaly bejelentette: partnerével, a Metron Avionicsszal kifejlesztette a kilométeralapon számlázó magyar útdíjrendszert. Állításuk szerint ez egy olyan műholdas helyzetmeghatározásra épülő megoldás, amely a külföldi szállítók rendszereire szánt pénz töredékéből, néhány hónap alatt felépíthető.

A Hír24 eközben azt írja, hogy kormányzati körökből származó információk szerint a projekt megvalósítását a NAV informatikai hátterére alapozhatják. Az adóhivatal házi informatikusa a Pillér Kft. - egy tavaly 2,5 milliárd forintos árbevételű óbudai cég -, amely az összes fontosabb adóhivatali informatikai fejlesztést, telepítést, karbantartást végzi.