Kész az új reklámadó tervezete

Vágólapra másolva!
Az új reklámadó részleteiről számol be több napilap is keddi számában a birtokukba került tervezet alapján. Az adót a kapcsolt médiavállalkozások is fizetnék, továbbá az is adóalany lenne, aki csak a műsorideje felében ad magyar nyelvű műsort, az adó mértékét pedig sávosan alakítanák ki.
Vágólapra másolva!

A Napi Gazdaság szerint a kormányzat a kapcsolt médiavállalkozásokra is kiterjesztené a reklámadó-fizetési kötelezettséget, hogy a terhet az adóalanyok "szétdarabolásával" ne lehessen csökkenteni. Újdonság, hogy az adó alanya a sajtótermék kiadója, illetve a szabadtéri reklámhordozó - írja a Napi Gazdaság.

A Világgazdaság kiemelte: a tervezet igyekszik bezárni azt a jogi kiskaput - amelyre az RTL Klubot működtető cég már utalt -, ami lehetővé teszi, hogy külföldről fogják folytatni a szolgáltatást, kikerülve az adófizetést. A mostani tervezetben minden cég adóalany, amelynek szolgáltatása a műsoridő felében magyar nyelven sugároz Magyarországon médiatartalmat.

A Népszabadság szerint az adó a reklámot közzétevő cégeket sávos rendszerben érintené, az egymilliárd forint éves bevétel alatti kisebb cégeket megkímélné. Enyhébb mértékű terhet jelentene a közepes társaságoknak, ahol az adó egymilliárdtól ötmilliárd forintig az árbevétel egy százaléka lenne. A nagyobb vállalkozásoknál jelentősebb elvonással számolnak, az ötmilliárd és tízmilliárd közé eső árbevétel tíz százalékát, a tízmilliárd feletti bevétel húsz százalékát vonnák el - írja a Népszabadság, hozzátéve, hogy az új törvényt akár már a héten megszavazhatják.