Tavaly sem tudták beérni a Tescót a magyar üzletláncok

2013.06.15. 15:21

Töretlenül tartja előnyét a Tesco a magyar tulajdonú élelmiszer-kiskereskedelmi láncok előtt – áll a Nielsen legfrissebb felmérésében. Bár az üzletláncok magyarországi erősorrendje nem változott az utóbbi időben, 1-1 piaci szereplő eltűnt, amitől a piac sokkal koncentráltabbá vált.

Újra a Tesco áll a legnagyobb forgalmú élelmiszer-kiskereskedelmi láncok toplistájának élén, 2012-ben elért 709 milliárd forintos forgalmával – közölte szombaton a Nielsen piackutató vállalat. A cég közleménye szerint az élvonal többi helye sem változott: ahogyan évek óta, tavaly is a magyar tulajdonban lévő két lánc, a CBA és a Coop követi a Tescót a sorban. Előbbinek 578,5 milliárd, utóbbinak 530 milliárd forint bevétele volt tavaly.

Szintén hagyományosan a negyedik helyet foglalja el a Spar, ezúttal 421,2 milliárd, az ötödiket pedig a Reál 370 milliárd forint éves forgalommal. „Ha a listán szereplő, egész évben működött láncok sorrendje a tavalyihoz képest nem is változott, azért némileg átrendeződött a piac” – közölte Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen ügyvezető igazgatója.

Az elemző szerint fontos változás ugyanis, hogy mind a hipermarketek, mind a szupermarketek és diszkontok mezőnyéből eltűnt egy-egy lánc. Már nem szerepel a rangsorban a Cora, amelynek korábbi hét egységét megvette az Auchan, és ezzel áruházainak számát tizenkettőről tizenkilencre növelte. A Match és a Profi üzleteinek zöme pedig fokozatosan került a CBA vagy a Coop tulajdonába. Mindezek következtében tizenegyre csökkent az élelmiszert, háztartási vegyiárut, valamint kozmetikumot árusító nagy üzletláncok száma, és ezáltal erősödött a koncentráció.