Ön szerint melyek a luxustermékek? Mire kellene kivetni a luxusáfát? Írja meg a [email protected] címre!
A kormány tárgyalási mandátumot adott Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek, ez arról szól, hogy ki kell vezetni a lakáscélú devizahitel intézményét a magyar pénzügyi rendszerből - mondta Orbán Viktor miniszterelnök pénteken a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.
"Most van, a jövőben pedig nem lesz" lakáscélú devizahitel - a kormányfő szavai szerint ezt kell megoldania Varga Mihálynak, méghozzá sietősen.
A tárcavezető szabad kezet kapott azzal kapcsolatban, hogy milyen megoldást választ - közölte Orbán Viktor, hozzátéve ugyanakkor, hogy olyan megoldásra van szükség, amely nem dönti be a magyar pénzügyi rendszert. Orbán úgy emlékezett vissza a végtörlesztés és árfolyamgát idejére, hogy akkor "villámháborút" vívtak, mert Magyarország még gyenge állapotban volt.
A bankokkal ezúttal tárgyalni akarnak, de a kormányfő azért odaszúrt egyet. Úgy fogalmazott, az ilyen devizakölcsönt felvevő embereket becsapták, a bankok "minimum gondatlan, ha nem rosszhiszemű magatartást" tanúsítottak, ráadásul az állami szervek sem tették meg azt, amit meg kellett volna tenni.
A kormányfő beszélt a luxusáfa bevezetéséről is, amely 30-35 százalékos fogyasztási adót jelentene egy termékkörre. Orbán Viktor szerint egy korábbi kísérletüket az Európai Bizottság "visszaverte", de egy "újabb nekirugaszkodással" teljessé válhat a magyar adórendszer. A luxusáfa ötlete már két éve is felmerült.
Varga a devizahitelek mellett azt a feladatot is kapta, hogy a családi adókedvezmény kiterjesztését és a luxustermékek áfáját is beépítse a jövő évi adórendszerbe.
A miniszterelnököt az interjúban megkérdezték arról, hogy a Sólyom lehet-e az új nemzeti légitársaság, amely a vezérigazgató bejelentése szerint hamarosan megkezdi működését. Orbán Viktor elmondta, a magyar állam korábban évente mintegy 40 milliárd forintot költött a Malév fenntartására.
A mostani kormány is "nyögte ezt a terhet", mert úgy gondolta, a nemzeti légitársaság fontos dolog. Az Európai Unió azonban másképpen gondolta, és tiltott állami támogatásnak minősítette ezt az állami forrást - fejtette ki. "Ez a tilalom fennáll minden új légitársaság esetében is, ezért nem látom annak a lehetőségét, hogy az EU döntése után költségvetési támogatást tudjunk nyújtani bármilyen légitársaságnak" - mondta.