Az Auchan megsértette a reklámetikai kódexet

Vágólapra másolva!
Túl sok volt a kisbetűs rész, amikor az olcsóságát bizonygatta az áruházlánc.
Vágólapra másolva!

Az Önszabályozó Reklám Testület etikai bizottsága elmeszelte az Auchan áruházláncnak azt a hirdetését, amelyben a versenytársaknál 6-8 százalékkal olcsóbbnak állította be magát.

A vizsgálatot a Spar és a Tesco kérte. A reklámban 250 ismert, minőségi márkás termék szerepel, de a bizottság szerint a lista internetes elérhetősége nehézkes, keresővel nem lehetséges, így nem elfogadható.

A testület szerint a karácsonyi utalások miatt különösen aggályos, hogy a reklámból nem tűnik ki egyértelműen, hogy nem szezonális termékkörre, hanem csak három termékkategóriára vonatkozik a hirdetés. A szövegben több fontos körülmény is apró betűs részekben látható, amelyeket "csak nagyon korlátozottan" tekintenek a reklám részének.

Az Auchan a saját igazát bizonyítva bemutatta a méréseit, de a testület kifogásolta, hogy csak két áruházban érvényes átlagárakat számolt, ráadásul azok is csak egyetlen napra voltak igazak. A bizottság szerint ez sem mennyiségben sem reprezentativitásban nem alkalmas az árszínvonal alátámasztására.

A bizottság felhívta az Auchant, hogy a reklámot azonnal vonja vissza. Az áruházlánc egyelőre mérlegeli, hogy mit fog tenni.