Újra megbírságolták a Biofarma Intézményt

Vágólapra másolva!
A fogyasztók azzal a feltétellel vehettek részt a nyereményjátékban, ha rendeltek a termékkatalógusból. Sorsolás végül nem is volt. Nem ez az első bírságuk.
Vágólapra másolva!

A Biofarma Intézmény Kft. három tavalyi direkt marketing kampányában népszerűsített nyereményjátékában valótlanul ígérte a fődíj és egyéb nyeremények megnyerését, az ingyenes ajándékokat, illetve ingyenes kipróbálási lehetőséget. Ezért a céget az előző évi nettó árbevétele alapján a maximálisan kiszabható 10 millió 427 ezer forintra bírságolta a Biofarma Intézmény Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A GVH szerint a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott

A fogyasztók azzal a feltétellel vehettek részt a nyereményjátékban, ha rendeltek a termékkatalógusból. A meghirdetett sorsolásra végül nem került sor, és a vállalkozás azt sem tudta igazolni, hogy a fogyasztóknak milyen alapon ígért fődíjat vagy biztos nyereményt.

A maximális bírságot az is indokolta, hogy a cég, illetve az azonos tulajdonosi hátterű, ügyvezetésű és székhelyű Direkt Market Kft. ellen már több versenyfelügyeleti eljárás folyt étrendkiegészítőkkel kapcsolatos kereskedelmi gyakorlat miatt, közölte a GVH.

A cég a kampány során hangsúlyozta termékeinek 30 napos ingyenes és kockázat nélküli tesztelési lehetőségét. A fogyasztóknak azonban a termék megrendelésekor ki kellett fizetni a vételárat és a szállítási költségeket. Ha az átvételt követő 30 napon belül visszaküldték a terméket, a vállalkozás visszafizette a vételárat.

Az ingyenes kipróbálási lehetőség nem azonos a termék visszaküldésének lehetőségével, a jogszabályok által biztosított elállási joggal, amely szerint a megrendelt termék átvételét követő nyolc munkanapon belül a fogyasztó indoklás nélkül elállhat a vásárlástól és a vállalkozásnak vissza kell térítenie a megfizetett összeget, a GVH.

A versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozás a 30 napos ingyenes kipróbálási, tesztelési ígérettel valójában csak az elállási jogról tájékoztatta a fogyasztókat, így az ígéret nem tekinthető valóban ingyenes, kockázatmentes kipróbálási lehetőségnek.

A GVH azt is közölte, hogy a vállalkozás ellen idén május 20-án újabb versenyfelügyeleti eljárás indult.