A versenyhivatal azért büntetetett, mert a hirdetésével ellentétben nem tudott Canon nyomtatókat adni a vevőinek az Aldi. Csalogató reklámoknak hívják azokat a hirdetéseket, amelyekben egy-egy terméket rendkívül kedvezményes áron kínálnak. A vevők persze nem csak azt veszik meg, így a bolt is jól jár.
Maga az ilyen reklám tehát nem törvényellenes, csak az, ha a valóságban nem vásárolható meg a termék és a bolt sem tud egy közel hasonlót adni ugyanannyiért.
Az ALDI 2013. szeptember 29. és 2013. október 2. között akciós újságjában, üzleteiben elhelyezett plakátokon, internetes honlapján és elektronikus hírlevelében hirdette a CANON PIXMA MG2255 multifunkciós nyomtatót 11.900 Ft-os áron.
A GVH megállapítása szerint az Aldi hetekkel az akció meghirdetése, a reklámújság nyomdába adása előtt tudhatta, hogy beszállítója Magyarország számára egyáltalán nem tud szállítani a CANON multifunkciós nyomtatóból. Raktáron egy sem volt, és hasonló terméket sem adott a vevőknek az akció ideje alatt.