Elmaradt az e-kereskedelem robbanása

pláza, lógás
A legtöbb plázaüzletben a kereskedők még mindig kifizetik a vasárnapi pótlékot
Vágólapra másolva!
Az e-kereskedelem robbanásszerű növekedése még várat magára, az emberek jobban szeretnek plázákba járni, mert nem tartják elég biztonságosnak az online vásárlást.
Vágólapra másolva!

Szeretjük a plázák hangulatát

Rendszeres online vásárlónak mindössze a megkérdezettek 7 százaléka mondta magát. Ez 2011-hez képest 2 százalékos növekedést jelent –derül ki a Geometry Global kutatásából.

„Az online vásárlás sokak által megjósolt forradalma még nem következett be. Egyrészt, az emberek vásárlási döntéseiben még mindig fontos szerepet játszanak a bevásárló utcák és az ott zajló élet. Másrészt számos biztonsági, adatvédelmi és más típusú akadályt látnak a fogyasztók az online vásárlásban” – magyarázza Cesar Montes, a Geometry Global stratégiai igazgatója.

Inkább plázákban vásárolunk, mint online üzletekben. Forrás: AFP/Getty Images/Gary Gershoff

„Minden esetre a trend pozitív, az online csatornák iránt való érdeklődés egyre nő, amit jól mutat az is, hogy a rendszertelen vásárlások száma látványosan, 59 százalékról 89-ra ugrott az elmúlt három év során. Ráadásul egy-egy termékkategóriának kifejezetten ez a terepe” – tette hozzá Montes.

A robbanás a következő években várható

A Geometry Global legfrissebb Connected Shopper tanulmánya szerint három tényező akadályozza az online vásárlások elterjedését. Az egyik visszatartó erő a biztonsági, adatvédelmi okokban keresendő, hiszen sokan még mindig nem érzik biztonságosnak a netes fizetést. Mindössze a megkérdezettek 26 százaléka nyilatkozta azt, hogy megéri számára kiadni személyes adatait cserében az e-kereskedelem által nyújtotta előnyökért. A kutatásban részt vevők 69 százaléka elismeri, hogy az e-kereskedelem megkönnyíti az emberek életét és 67 százalék egyetért azzal az állítással, hogy a következő években az online vásárlás teret hódít és az összvásárlások jelentős részét teszi majd ki.

Másrészt az e-kereskedelem vártnál lassúbb fejlődése nagyban tulajdonítható annak, hogy vásárlók kedvelik a hagyományos üzletek. A válaszadók 88 százaléka elsősorban azért megy be egy boltba, hogy lássa „élőben” a terméket, 65 százalék pedig itt tájékozódik az árakról. Ugyanakkor egyre inkább jellemző a digitális eszközök használata a hagyományos boltokban is: tízből hatan használják a mobiljukat vagy tabletjüket, ha fizikailag belépnek egy üzletbe. Árakat hasonlítanak össze, véleményeket olvasnak, lefotózzák az adott terméket, vagy éppen leellenőrzik, hogy online kedvezőbb áron be tudnák-e azt szerezni.