Az Országgyűlésnek benyújtott törvényjavaslat szerint az adatforgalom után internetadót kellene fizetni, mégpedig gigabájtonként 150 forintot. Az Origo kezdőoldala átlagosan – a fényképek és a reklámok nagyságától függően – 3,5-5 megabájt, így becsléseink szerint az olvasónak 1-1,5 forintba kerülne minden alkalom, amikor megnézné az Origó címlapját.
Ha a cikkoldalakat vesszük figyelembe, akkor a fotók és a reklámoktól függően 0,2-0,9 forintot jelenthetne a netadó.
Magyarországon összesen 6 813 541 darab internet-előfizetés van, ebből 4 341 617 mobilinternet. A kormány az új adótól 20 milliárdos bevételt vár. Ahhoz, hogy ez meglegyen, az otthoni 2,47 millió vezetékes előfizetőnek körülbelül 52 gigabájtot kell le-, illetve feltöltenie. Ha viszont korlátozzák az előfizetőnként kivethető adó mértékét, 6,8 millió felhasználóval számolva mindenkinek 2935 forintot kell fizetnie évente ahhoz, hogy összegyűjtsük az államnak a várt 20 milliárd forintot.
Az alábbi videón megmutatjuk mennyibe kerülne egy perc videózás a neten.
A YouTube egyik legnépszerűbb videója, a The Simpsons sorozat halloweeni különkiadásai egy felvételbe gyúrva. A csupán 44 másodperces video HD-felbontásban 7,33 megabájt forgalmat generál, ez egy forintnyi adót jelentene. Ugyanez a felvétel alacsonyabb, SD-felbontásban csupán 2,5 megabájt forgalmat hoz össze, ez pedig 0,36 forintot takar.
Az Adobe CS 7 kreatív programcsalád teljes mérete kicsit kevesebb, mint tíz gigabájt. A 9,8 gigabájtos fájlcsomag letöltése 1470 forintnyi adót jelenthetne a szerkesztőknek, grafikusoknak.
A Steam online áruházból megvásárolva az egyik legnépszerűbb játékot, a Watch Dogs-szot, a 14 gigabájtos telepítőfájl letöltése 2100 forintba kerülne.
A Google Térkép átlagos használata körülbelül 2 percig tart: keresés, a helyszín ellenőrzése műholddal, útvonaltervezés és a lépések megtekintése 26,8 megabájt adatforgalmat generál, ennek pedig 4 forint adóvonzata lenne.