A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság láthatósgi mellény használatát ajánlja a gyalogosoknak, nehogy elüssék őket. Ezt írják közleményükben: "Általános tapasztalat, hogy a gyalogosok 80 százaléka sötét, nehezen észlelhető ruhában közlekedik. Ugyan a kijelölt gyalogos-átkelőhelyek közvilágítással ellátottak, de az ilyen ruházatú személyek beleolvadnak a környezetbe. Bár lakott területen belül nem kötelező, de - a közutak mentén gyalogosan közlekedő személy saját biztonsága érdekében - ajánlott a fényvisszaverő mellény használata az esti órákban, vagy korlátozott látási viszonyok között."
Gyalogosoknak csak lakott területen kívül, sötétben vagy rossz látási viszonyok közt kötelező láthatósági mellényt viselni. A borsodi főkapitányság figyelmeztetésének pikantériája, hogy lakott területen belül, sőt, zebrán (ahol a gyalogosnak van elsőbbsége) ajánlja a mellényt.
A KRESZ szerint zebrán a gyalogosoknak van elsőbbségük. A jogszabály a következőt írja elő az autóvezetőknek a gyalogos átkelőhelyekkel kapcsolatban: „A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni.”
Természetesen érdemes a gyalogosokat óvatosságra inteni, de a KRESZ értelmében ha gyalogost zebrán gázolnak el, akkor mindenképpen az autóvezető a vétkes; a gyalogosnak elsőbbsége van, és ha az autós megfelelő sebességgel közelíti meg a zebrát, akkor a gyalogost semmiképpen nem tudja elütni. A fenti figyelmeztetéssel a borsodi főkapitányság a védett és vétlen féltől vár el óvatosságot, sőt, egy speciális ruhadarab viselését ajánlja.
A gyalogosok figyelmeztetése mellett a borsodi rendőrség az autósokat is óva inti: „A járművezetők a kijelölt gyalogos-átkelőhelyeket fokozott óvatossággal közelítsék meg!” – írják. A sok figyelmeztetést egyébként annak apropóján tették közzé, hogy 2015 első hat napján Borsodban már öt gyalogost gázoltak el, ketten meghaltak.
Az öt gázolásból három zebrán történt, egyszer pedig nem. Az ötödik eset véletlen volt, egy karambol után az egyik kocsiból kiszállt a sofőr, egy megpördülő másik autó pedig elütötte.