Kemény kritikát kapott a NAV új rendszere

híd kamion KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY M8 Duna-híd Pentele híd útdíjköteles híd KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY M8 Duna-híd Pentele híd útdíjköteles Dunaújváros, 2015. január 8.
Az útdíjköteles Pentele híd (M8 Duna-híd) Dunaújvár
Dunaújváros, 2015. január 8. Az útdíjköteles Pentele híd (M8 Duna-híd) Dunaújváros közelében 2015. január 8-án. MTI Fotó: Ujvári Sándor
Vágólapra másolva!
A logisztikai cégek szerint az árukövetési rendszer jelenlegi állapotában még nem alkalmas az éles üzemre, mivel nem egyértelműek a jogszabályok, sok a tisztázatlan szakmai kérdés és a működési bizonytalanság. Megfelelő tesztidőszak nélkül nem látható, hogy az EKÁER hogyan fogja teljesíteni a kitűzött kormányzati célokat.
Vágólapra másolva!

A logisztikai szakma szerint meg kellene hosszabbítani két hónappal a január végéig tartó türelmi időszakot. A tesztidőszak tapasztalataira építve a szakmával együttműködésben egy olyan komplex rendszert kellene szerintük létrehoznia az adóhatóságnak, amely nem okoz jelentős többletadminisztrációt, több adóbevételt generál és növeli az ország versenyképességét.

Az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKÁER) segítségével léphet fel a NAV az adócsalások ellen Forrás: MTI/Ujvári Sándor

A logisztikai szövetség eddigi tapasztalatai:

  • nem egyértelmű megfogalmazott törvény
  • a NAV munkatársai még nem eléggé felkészültek
  • hiába teszik fel a vállalatok kérdéseiket a NAV honlapjára, arra semmiféle válasz nem érkezik
  • sofőrök tájékoztatása nem megfelelő
  • jelentős többletadminisztráció
  • a közúti ellenőrzések időigényesek