A kormány nem áll szóba Budaörs polgármesterével?

autópálya demonstráció FOTÓ ÁLTALÁNOS KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY SZEMÉLY transzparens tüntető autópálya demonstráció FOTÓ ÁLTALÁNOS KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY SZEMÉLY tüntető Budaörs, 2014. december 21.
Résztvevők „Tiltakozunk az útdíj bevezetése ellen!” felira
Budaörs, 2014. december 21. Résztvevők „Tiltakozunk az útdíj bevezetése ellen!” feliratú molinót tartanak a Demokratikus Magyarországért Facebook-csoport demonstrációján az M1-M7 autópálya közös kivezető szakaszánál Budaörsön 2014. december 21-én. A szervezők félpályás útlezárással tiltakoztak az M0-s és a bevezető autópálya-szakaszok fizetőssé tételé ellen. MTI Fotó: Marjai János
Vágólapra másolva!
A forgalomszámlálási adatok szerint nőtt a Budaörsön átmenő forgalom. A település polgármestere szerint ez az M7-es bevezetőjére kivetett útdíj miatt van, egyeztetéseket kezdeményez a kormánnyal. Seszták Miklós fejlesztési miniszter az előző találkozót lemondta, azóta nem jelentkezett.
Vágólapra másolva!

Átlagosan 15, egyes részeken azonban 35 százalékkal nőtt a forgalom a Budaörsöt átszelő főútvonalon az M7-M1-es autópályák bevezető szakaszának fizetőssé tétele miatt, ezért az önkormányzat tárgyalásokat kezdeményez a kormánnyal az érintett sztrádaszakasz ingyenessé tételéért, mondta Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere egy most lezárult mérés adataira hivatkozva. A problémát könnyedén lehetne orvosolni a Budaörsöt kettészelő, belső, városi útként is működő M1-M7 bevezető szakaszára is kivetett útdíj eltörlésével. "Budaörs komolyan veszi magát, és komolyan vette a kormánnyal megindult egyeztetéseket is. Mi úgy képzeltük, hogy a szakmai vita nem megérzéseken és vélekedéseken alapul, hanem objektív számokon" - közölte Wittinghoff Tamás.

A kormány lemondta a találkozót

Wittinghoff Tamás már próbált egyeztetni a kormánnyal az M7-es bevezetőjéről, mondta el a polgármester az Origónak. Seszták Miklós fejlesztési minisztertől kapott időpontot, de a találkozót a tárca lemondta. Ez másfél héttel ezelőtt volt, akkor azt ígérték neki, hamarosan jelentkeznek, de azóta sem hallott felőlük.

A polgármester azt remélte, a kormány reagálni fog a forgalomszámlálási adatokra, de ez nem történt meg. Most újabb levelet ír Seszták Miklósnak, szeretne tárgyalni a budaörsi helyzetről, mert úgy véli, merényletet követnek el a település ellen.

Korábban már demonstráltak Budaörsön az útdíj ellen Forrás: MTI/Marjai János

Nőtt a forgalom

Január 21. és 23. között forgalomszámlálást végeztettek ugyanazzal a céggel, ugyanazzal a módszerrel, s a településnek ugyanazokon a pontjain, mint 2013-ban, és bár a korábbi mérés márciusban, a januárinál jóval forgalmasabb időszakban történt, a mostani vizsgálat mégis markáns növekedést mutatott.

A vizsgálatot végző Pannon Engineering Kft. jelentésében egyebek mellett az áll, hogy az 1. számú (Budaörsön átvezető) főút forgalma – egyetlen keresztmetszet kivételével – minden szakaszon átlagosan 15 százalékkal, egyes részeken 25-35 százalékkal nőtt. Ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan 2-3 ezerrel több jármű halad át a városon, mint korábban, ami "drámai változás" - értékeli a mérés összegzésére utalva Wittinghoff Tamás.

Az útdíj miatt

A két számlálás között bekövetkezett forgalomnövekedés oka elsősorban nem a közúti forgalom nagyságának évről évre bekövetkező emelkedése, véli a polgármester, hanem a forgalom nagyarányú átrendeződése, amiben döntő szerepet játszhatott az M1-M7-es autópályák budaörsi szakaszának fizetőssé tétele.