Tőzsdére készül a házas embereknek szóló társkereső

affair
Vágólapra másolva!
"Rövid az élet, lépj félre" szlogennel hirdeti magát az a nemzetközi oldal, amely a házasságon kívüli együttlétekhez nyújt segítséget. A tulajdonosuk most a tőzsdére vinnék a céget.
Vágólapra másolva!

Kifejezetten a már házasságban vagy párkapcsolatban élők számára indult el az AshleyMadison.com nevű oldal, amely mára a világ második legnagyobb társkereső oldala. A Bloomberg szerint az AshleyMadison az elmúlt években többször is megpróbált a tőzsdére menni, de egyelőre a kanadai értéktőzsde sem fogadta be. Most Európában próbálkoznának.

36 millió felhasználó

A torontóban bejegyzett Avid Life Media Inc az AshleyMadison mellett több társkereső oldalt is működtet, köztük a középkorú nők is fiatalabb férfiak összehozására szakosodott Cougarlife.com, illetve az ennek fordítotjááról szóló EstablishedMen.com oldalt is.

Félrelépésre buzdít az AshleyMadison vitatott plakátja Forrás: fbadslab.com

Egyik szolgáltatásuk sem érte el azonban az AshleyMadison sikerét: a folyamatosan bővülő weboldal idén 115 ezer dollár profitot termelt, ez csaknem négyszere volt a 2009-es értéknek. Christoph Kraemer, az oldal nemzetközi igazgatója a Bloombergnek azt mondta: az oldalon 46 országból 36 millióan regisztráltak: ezzel a Match.com után az AshleyMadison a világ második legnépszerűbb társkereső oldala.

Plakáton is hirdették

Az AshleyMadison sikerének talán köze lehet a provokatív marketinghez is: az oldal szlogenjét ("Rövid az élet, lépj félre!") több helyen óriásplakátokon, szórólapokon is láthatta a nagyközönség, nem kis botrányt okozva. A szolgáltatás lényege, hogy a házasságon kívüli kapcsolatra vágyó felhasználók pénzért krediteket vehetnek az oldalon, amelyből mindig költeniük kell, ha új partnerekkel akarnak megismerkedni.

Az oldal közel sem titkolja, hogy a párjukat megcsalni készülő emberek összehozása s célja. A Bloomberg kérdésére Christoph Kraemer azt mondta, semmi kivetni valót nem lát ebben, szerinte egy-egy hasonló együttlét akár meg is erősíthet egy kapcsolatot. “Hallottunk történeteket olyan felhasználóktól, akik egy affér után rájöttek, hogy mégsem zöldebb a szomszéd kertje, és az együttlét csak újra felkeltette szerelmüket a párjuk iránt" - mondta.

Több nő lépne félre mint férfi

Christoph Kraemer elmondása szerint a felhasználók nagy része 30 és 45 közötti, a férfiak és nők aránya a törzsfelhasználók között nagyjából azonos, azonban a női felhasználók száma évről évre növekszik: az elmúlt években 10 százalékkal több nő volt az új felhasználók között, mint férfi.

Nem boldogultak a tőzsdén

Pénzügyi sikere ellenére az AshleyMadison egyelőre kudarcot vallott, amikor megpróbált részvénytársasággá válni - elsősorban a szolgáltatás természete miatt. 2009-ben és 2010-ben is hiába próbáltak megjelenni a kanadai tőzsdén. Bár a cég profitjának csaknem fele az Észak-Amerikából származik, Christoph Kraemer esélytelennek tartja, hogy az ottani tőzsdére tudjanak menni, mivel ehhez "nem elég libeárlis" az amerikaiak hozzáállása a félrelépéshez. Ez már Kanadában is problémát jelentett, ahol nehéz volt befektetőket találniuk. A cég mostani befektetői egyébként most mind amerikai üzletemberek, akik a nevüket inkább titkolják.

Szingapúrban két éve vannak jelen Forrás: techinasiacom.netdna-ssl.com

Ázsia lehet az új fő piac

Ezért az AshleyMadison inkább Európában próbálkozik, idén a londoni tőzsdén szeretnének kibocsátani részvényeket - már, ha a piac és a hatóságok mellettük maradnak. Európa mellett szóba jöhet valamelyik ázsiai ország is, hiszen az AshleyMadison most kezd befutni Japánban, Tajvanon és Dél-Koreában. A cég ezekből az országokból több millió felhasználót vár, reményeik szerint 2020-ra már a felhasználók 50-60 százaléka ázsiai lesz.