Fontos utak maradnak ki a fejlesztési programból

autópályadíj
Budapest, 2014. december 11. Az M1-es és M7-es bevezető szakasza Budapest határában 2014. december 11-én. Megszűnik januártól az M0-s autóút általános díjmentessége. Az NFM közleménye szerint a körgyűrű M5-ös és M4-es (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók. Az M0-s körgyűrű egyes elemei uniós forrásból épültek vagy újultak meg, ezeken a szakaszokon a díj bevezetését az EU támogatási szabályai nem teszik lehetővé. MTI Fotó: Kovács Attila
Vágólapra másolva!
A 2014 és 2020 közötti ciklusban háromszáz milliárd forintnyi európai uniós pénz jut útfelújításra és -építésre - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára.
Vágólapra másolva!

Becsey Zsolt a Magyar Hírlap szombati számában publikált interjúban elmondta, hogy nemcsak az Európai Unió, hanem a magyar költségvetés is "beszáll" az útfejlesztési programba, a kormány egy 750 milliárdos gyorsforgalmiút-fejlesztés indításáról döntött még januárban.

Parkolópályán az M0-s

A helyettes államtitkár arra a kérdésre, hogy mi lesz az M0-s északi szakaszával, azt válaszolta, miután ebben a költségvetési ciklusban limitált forrás áll rendelkezésre, pénzhiány miatt nem tudták betervezni a megépítését - csak az előkészítését - a magyar programba. Ez fajlagosan nagyon drága építkezés lesz a környezetvédelmi és domborzati kihívások miatt - tette hozzá.

Az M1-es és M7-es bevezető szakasza Budapest határában Forrás: MTI/Kovács Attila

Az M1 is kimarad

Az M1-es autópálya fejlesztéséről szólva pedig azt mondta, a sztráda bővítésére és szélesítésére pillanatnyilag nem tudnak forrásokat kiszorítani. "Mivel nekünk is nagyon fontos a növekvő forgalom megfelelő kezelése, folyamatosan keressük a forráslehetőségeket ennek a szakasznak a bővítésére is" - fogalmazott Becsey Zsolt.