Nem csak a Medve sajt a barátunk

Magyarország Barátai Alapítvány második világtalálkozójáról sajtótájékoztató
Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank Nyrt. marketing és kommunikációs igazgatóságának igazgatója, Vizi E. Szilveszter, az alapítvány elnöke,Beke Zsuzsa a Richter Gedeon Nyrt. kormányzati kapcsolatok- és PR vezető,Szollár Domonkos társasági kommunikációs igazgató MOL nyrt.
Vágólapra másolva!
Kik Magyarország barátai? Miért gyűlnek össze? Miről fognak konferenciázni? Tényleg olyan pártatlanok?
Vágólapra másolva!

A liberális média tájékozatlanabb olvasói azt hihetnék, hogy orosz üzletemberek és közép-ázsiai politikusok gyűlnek majd össze a Magyarország Barátai Alapítvány konferenciáján, de ez nem így van. A Moba egy főleg külhoni magyarokból álló szervezet. Az alapítvány célja, hogy „értékközpontúan és pártatlanul” tájékoztassa a világot a magyarság érdemeiről, és hogy megszerezze a magyaroknak az „eredményeikhez méltó elismerést” mindenfelé. Emellett igyekszik közvetíteni az itthoni magyarok és a diaszpórákban élők között.

Áder, Orbán, Trócsányi

A konferenciát pénteken és szombaton tartják. Áder János, Orbán Viktor is ott lesz a felszólalók között, de beszélni fog John O’Sullivan, Margareth Thatcher volt tanácsadója és Christopher Long, Nagy-Britannia volt budapesti nagykövete is. A konferencia olyan témákat érint, mint Magyarország külföldi megítélése és az ország jövője, de lesz egy (pártatlan) előadás az ország alaptörvényéről is, amit a (pártatlan) Trócsányi László igazságügyi miniszter tart majd.

Nagy Zoltán Péter, Vizi E. Szilveszter, Beke Zsuzsa, Szollár Domonkos Fotó: Bielik István - Origo

Siker

A szervezet és a konferencia célja, hogy javuljon a Magyarországról alkotott kép a világban - mondta el Vizi E. Szilveszter, az alapítvány elnöke. Az esemény támogatóinak és vendégeinek nagy részét a sikeres, külföldön élő magyarok alkotják (tudósok, művészek, operaénekesek, stb). Vizi szerint pénteken és szombaton mindenki objektív tájékoztatást kaphat az ország helyzetéről és jövőjéről. Hihetetlen sikeres nép a magyar, és ezt a sikertörténetet meg kell ismernie a világnak - derült ki a pártatlan monológból.

Öregbítik?

„Feladatunk az ország hírnevének az öregbítése, és mi teszünk is érte” - mondta el Beke Zsuzsa, az eseményt támogató Richter kormányzati kapcsolatokért felelős igazgatója. Megkérdeztük, hogy pontosan hogyan is öregbíti a gyógyszergyártó cég az ország hírnevét? Kiderült: első sorban azzal, hogy a saját márkanevükön működnek mindenfele, és hogy a szakmai találkozókon rendszeresen bemutatják az országot is.

Az üzleti szempont

„Mi leginkább üzleti szempontból támogatjuk az ilyen kezdeményezéseket” - mondta el Szollár Domokos, a Mol kommunikációs igazgatója. Külföldön terjeszkedő multiként ugyanis nagyban befolyásolja az ország hírneve, hogy hogyan fogadják őket odakint.

Eltérő válaszok

Megkérdeztük a megszólalókat, hogy mekkora szükség van erre az országimázs javító munkára? Szollár szerint nagy. Beke Zsuzsa azt mondta, hogy a gyógyszerpiacon már a múlté a magyarokat érintő negatív diszkrimináció. Az OTP-t képviselő Nagy Zoltán Péter nem akart erre a kérdésre válaszolni, viszont a pártatlanság jegyében 5 percben összefoglalta az OTP sikereit.