Ha a Közgép nagyon alacsony árakon ad be folyamatosan ajánlatokat, akkor vagy neki kell nyernie, vagy a helyére lépő új kedvenceknek nem marad elég nyereségük „egyéb" célokra, vagy módosítani kell a közbeszerzési szabályokat. Utóbbi egyébként folyamatban is van – írja a Figyelő.
Építeni, építeni, építeni – nagy tervei vannak Magyarországnak, elsősorban az úthálózat fejlesztésében, de vannak stadion-, híd- vagy éppen vasútépítési tervek is. Azok, akik építhettek, az elmúlt öt évben szép nyereséget termeltek, és ebből visszaadtak a társadalomnak. Vagy legalábbis a társadalom azon részének, akik hasonló preferenciával rendelkeztek, mint Orbán Viktor miniszterelnök.
Látni fogjuk, hogy az infrastruktúra-építésben sikeres cégek egész sportágakat, illetve egy politikai oldal médiahátországát is finanszírozták. Aztán a felek összevesztek, a politikai főhatalom Orbán Viktor és az építésben is nagy nyertes gazdasági főhatalom egymás ellen fordult.
Vége a kölcsönös előnyök rendszerének. Sebaj, gondolhatnánk, majd más nyeri a pályázatokat, más finanszírozza a sportot, a médiahátországot. Csakhogy van egy kis bibi. A korábbi finanszírozó ott maradt a piacon, és immár jóval alacsonyabb áron tesz ajánlatokat, amivel komoly kellemetlenséget okoz.
Orbán bünteti Simicskát – foglalható össze röviden ennek az eseménysornak az értelmezése – írja a lap. Létezik azonban egy olyan narratíva is, amely szerint valójában a konfliktusban nemcsak Orbán osztja a tockosokat, de egy igazán méreteset az egykori gazdasági főhatalom visz be éppen a Fidesznek és a kormányzatnak.