Elismerte a kormány, hogy hibázott útdíjügyben

buszsáv
Budapest, 2011. június 2. Autók haladnak a Budaörsi úton, miután Tarlós István főpolgármester utasítására felfüggesztik az úton május 30-án kialakított buszsáv üzemeltetését. MTI Fotó: Honéczy Barnabás
Vágólapra másolva!
Végre, öt hónappal az útdíj bevezetése után az M1–M7-es autópálya bevezető szakaszára is táblákat helyeztek ki, amelyek  időben jelzik, hogy fizetős útszakasz következik – mondta Wittinghoff Tamás budaörsi polgármester.
Vágólapra másolva!

A polgármester egy hónappal ezelőtt fordult a nyilvánossághoz azért, mert a kormány csapdát állított az autósoknak az M1–M7-es autópálya bevezető szakaszán. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kommunikációs főosztálya néhány órán belül kiadott egy cáfolatot Nincs csapda az Egér úton címmel. Úgy tűnik, a szaktárca mégis belátta az igazunkat, mivel a napokban több új táblát helyeztek ki az általunk kifogásolt szakaszokon, igaz olyan kicsiket, hogy átlag halandó alig veszi észre – írta Budaörs első embere az Origónak is elküldött levelében.

Öt hónapon át nem volt tábla

A kormány azt jelentette be év elején, hogy a megyei matricák nem a szóban forgó megye határa előtti utolsó, hanem a határt követő első lehajtóig érvényesek. Mivel fővárosi matrica nincs, vagyis Budapesten belül elvben nem fizetősek az utak, a díjmentességnek a megyehatár utáni első lehajtóig kellene tartania. Budaörs kifogásolta, hogy az M1–M7-es autópálya esetében ez nem így van, és már az Egér úttól fizetni kell, ráadásul egy olyan szakaszon, amelyet nem is az autópálya-kezelő tart fent, hanem a Fővárosi Önkormányzat tulajdona, bevezető út minősítéssel. Ráadásul minderre semmilyen tábla nem figyelmeztetett az Egér úti lehajtó előtt.

Wittinghoff Tamás továbbra is azért harcol, hogy csak a budaörsi benzinkúttól legyen fizetős az út Forrás: MTI/Honéczy Barnabás

A benzinkútig legyen ingyenes

Az utóbbi problémát a kormány orvosolta, és táblákat helyezett ki az Egér út előtt, illetve a felhajtókra. Ezzel elismerték, hogy hibáztak, és öt hónapon át nem hívták fel időben az autósok figyelmét a díjfizetési kötelezettségre. A fő probléma azonban nem oldódott meg: továbbra is kell Pest megyei matricát venniük azoknak, akik csak a fővárosban használják az autópálya bevezető szakaszát.

Wittinghoff Tamás továbbra is fenntartja követelését: a budaörsi benzinkútig lehessen ingyenesen használni az M1–M7-es autópályát.