A vizsgálata során az MNB megállapította, hogy egyes árfolyamgátas ügyfeleinél az elszámolás során a pénzügyi vállalkozás jogszerűtlenül azok nem esedékes tőketartozását csökkentette úgy, hogy eközben még gyűjtőszámla-hiteles tartozás maradt fenn náluk, vagyis nem szűnt meg a gyűjtőszámlájuk.
Más esetekben a nem esedékes tőketartozást mérsékelte az elszámolandó összegekkel, miközben az adott fogyasztóknál a kölcsönszerződéshez kötődő lejárt tartozás még megmaradt.
A vállalkozás több esetben tévesen állapította meg a szerződés módosulása után érvényes követő kamat mértékét, tévesen közölte a referencia-kamatra és a kamatfelár periódusára vonatkozó információkat, valamint jogsértő módon alakította át az elszámolási értesítők szerkezetét is.
A Pesti Hitel Zrt.-nek az elszámolási-forintosítási dokumentumokra vonatkozó ismételt kiküldési kötelezettségéről egy napon belül a honlapján is írásban tájékoztatnia kell fogyasztóit.
A Pesti Hitel deviza alapú jelzáloghiteleire a főszabálynak megfelelően az ismételt megküldést követő 31. nap számít majd a kölcsönszerződések módosulása napjának. Az érintett fogyasztóknak az ismételt kézhezvétel napjától kell számítaniuk fogyasztói kezdeményezés, a panasztétel vagy a szerződés felmondására nyitva álló határidőt is.