A díszkörön törte össze a BKV vadonatúj troliját

BKK Solaris trolino t18 troli
Vágólapra másolva!
Az ünnepélyes tesztkörön oszlopnak tolatott a BKV legújabb, még át sem vett Solaris T18-as trolijával a cég egyik alkalmazottja. Az eset a közlekedési társaság teljes vezérkarának szeme előtt játszódott le. A kár hárommillió forint, amit az eladónak kell állni. 
Vágólapra másolva!

Az ünnepélyesen felsorakozott BKV-vezérkar szeme láttára törte össze egy BKV-s dolgozó a társaság még át sem vett új trolibuszát, írja a Blikk. A BKV a hírre reagálva közleményt adott ki, ebben azt írják, "a trolibusz a gyártó Solaris-Škoda megbízásából végzett rutinteszt során sérült meg". Azt viszont nem írják, hogy a rutintesztre nem hívták meg a cég vezérkarát.

Idegen tárgynak ütközött

A BKV a lapnak megerősítette, hogy az eset megtörtént, a következőképpen: "2015. 07. 01-jén a jármű forgalomba helyezéséhez szükséges vizsgálatok elvégzéséhez a Solaris T18 típusú csuklós jármű mozgatása vált szükségessé.

Mozgatás során a járművel kis sebességgel tolattak, mely művelet alkalmával a kocsiszekrény hátulja idegen tárgynak ütközött.

A járművet a BKV Zrt. típusengedéllyel rendelkező kollégája vezette a trolibusz szállítójának megbízásából.
Az eladó, a tulajdonos és az üzemeltető közötti megállapodás értelmében a járművek tesztelése, ellenőrzése, valamint vizsgálata során bekövetkező eseményekért és károkért az eladó köteles helytállni."

Idegen tárgynak ütközött Forrás: BKK/Nyitrai David

10 éve nem ült volán mögött

A Blikk úgy tudja, a jármű vezetését egy olyan kollégára bízták, aki korábban ugyan trolisofőr volt, de már vagy tíz éve nem vezetett. Az idegen tárgy pedig, aminek nekitolatott, egy oszlop volt, ezt későbbi közleményében a BKV is megerősítette. A lap szerint, ha a baleset nem történik meg, az új trolit a szabadsága után Tarlós István főpolgármester mutatta volna be a nagyközönségnek.

Olyan ember vezethette, aki tíz éve nem ült volán mögött Forrás: BKK/Nyitrai David

Augusztus végén mutatják be

A közlekedési társaság a későbbi közleményében tagadja, hogy a hivatalos bemutatót Tarlós István tartotta volna. Terveik szerint a típust Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes és Dabóczi Kálmán vezérigazgató fogják átadni a budapestieknek augusztus végén. Eddig erre azért nem került sor, mert a jármű addig nem kerülhet forgalomba, amíg a típusengedélyt meg nem szerzi. Az ehhez szükséges tesztek még tartanak.

A típusengedély megszerzése után a prototípus troliknak még kétezer kilométert kell futniuk utasok nélkül, utasokat csak ezután szállíthatnak.

14 szóló, 10 csuklós

A BKK még 2014 végén jelentette be, hogy sikerrel zárult a legújabb trolibeszerzési tender, 14 szóló és 10 csuklós trolit szállíthat le a Solaris–Škoda konzorcium.

Nyáron légkondicionált, télen fűtött utastér. 4 kilométert felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban is meg tud tenni. Budapest majdnem 20 éve nem vásárolt új csuklós trolit Forrás: BKK/Nyitrai David

A kárt nem a BKV fizeti

A Blikk szerint a troliban 3 millió forintos kár esett. A BKV válaszából az derül ki, hogy a javítást az eladónak kell fizetnie, mert a BKV még nem vette át a járművet. A közlekedési vállalat közleményt adott ki, miután kitudódott a baleset. Ebben azt írják, a gyártó rövid időn belül már meg is javíttatta a trolibuszt.