Milliárd dolláros pereket kaphat a nyakába a Volkswagen

VW, Volkswagen
Wolfsburg, 2015. szeptember 25. Egy Volkswagen Passat autó kipufogócsövei a német járműgyártó csoport wolfsburgi gyára előtt 2015. szeptember 25-én. A VW igazgatótanácsa ezen a napon dönt a következő vezérigazgató személyéről. Az amerikai Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án leleplezte a céget, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járművébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. (MTI/EPA/Julian Stratenschulte)
Vágólapra másolva!
A Volkswagen perek sorozatával nézhet szembe az Egyesült Államokban. Mintegy félmillió dízel gépjárművet adhatott el Amerikában a cég, amelyeknek tulajdonosai a botrány miatti értékvesztést követelhetik a cégen. Azok az ügyfelek is kártérítést követelhetnek, akik felárat fizettek azért, hogy egy környezetkímélő dízelautót vezethessenek, amelynek a teljesítménye is lenyűgöző – legalábbis, ahogy hirdetve voltak ezek a járművek.
Vágólapra másolva!

Ügyvédek állítása szerint milliárd dolláros nagyságrendben okozott kárt a Volkswagen az Egyesült Államokban. Az ügy nagysága és az ügyek várható száma miatt az amerikai ügyvédek arra számítanak, hogy az ügyeket összevonják, és egy bíróságon tárgyalják őket - számolt be a Wall Street Journal.

Hogyan csalhatott a Volkswagen a méréseknél?

A német konszern kihasználta, hogy szigorúan meghatározott protokoll szerint, zárt laboratóriumban végzik az autók emissziós méréseit. Fejlesztett hát egy programot a motorvezérlésbe, ami ragyogó emissziós értékeket ad a padon, utána pedig új erőre kap az autó.

Fél millió Amerikában 11 millió a világon

A Volkswagen közlése szerint világszerte 11 millió olyan gépjármű lehet, aminek szoftvere csalhatott a teszteken. Amerikába ebből 500 ezer jutott. A botrány kirobbanása után több tucat keresetet adtak be az Egyesült Államokban az autógyár ellen. A perek várható nagy száma miatt gondolják úgy az ügyvédek, hogy összevonják ezeket az ügyeket és egy bíróság fogja majd tárgyalni. Amerikában ilyen összevont pereket akkor szoktak alkalmazni, amikor a felperesek száma a több százat vagy akár az ezret is meghaladja egy ügyben.

Forrás: MTI/EPA/DPA/Julian Stratenschulte

Az autótulajdonosok az autójuk értékcsökkenése és a kifizetett extra költségek miatt követelhetnek kártérítést. Sokan úgy érzik, hogy feleslegesen fizettek ki plusz 6000 dollárt is azért, hogy egy környezetkímélő autót vezessenek.