30 millió forintra bírságolták az OLX-et és az Apródot

jófogás, zsozsó, e-kereskedelem, apróhirdetés
A Jófogás arra törekszik, hogy lovebranddé váljon
Vágólapra másolva!
A versenyhivatal 30 millió forint bírságot szabott ki, mert az Apród.hu és az OLX.hu apróhirdetési oldalakat jogsértő módon piacvezetőként reklámozták.
Vágólapra másolva!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Dante International Kft. (korábbi nevén: Allegro Group HU Kft.) jogsértő módon reklámozta piacvezetőként az Apród.hu, később az OLX.hu apróhirdetési oldalát, mert a vállalkozás nem tudta igazolni sem piacelsőségi állításait, sem a piacvezető pozíció fogyasztói szempontú tartalmát, közölte a GVH.

A versenyhivatal a jogsértésért 30 millió forint bírságot szabott ki.

Közleményük szerint a GVH azt vizsgálta, hogy

  • megalapozottak-e a Dante 2013 szeptemberétől induló, jelentős költségvetésű és széleskörű kampányában szereplő piacelsőségi állításai, így a „piacvezető” jelző, és a „Szabadulj meg nem használt tárgyaidtól a lehető leggyorsabban, hirdess vagy vásárolj ott, ahol a legtöbben” szlogen használata;
  • a Dante megfelelően bizonyította-e az állításai helytállóságát a piaci viszonyokra is tekintettel.

A GVH döntése szerint a piacelsőségi állítások – a teljesen szubjektív tartalmak kivételével – kifejezetten alkalmasak a fogyasztói figyelem felkeltésére és a döntések befolyásolására.

A Jófogás miatt is fizethetnek Forrás: Jófogás.hu

A versenyhivatal a kirótt bírság kiszabásakor alapvetően a kommunikációs költségekre alapozott. Súlyosító körülményként értékelték, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat időben elhúzódott és jelentős számú fogyasztót ért el. A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe a Dante együttműködési szándékát.