Az IKEA az ügyfelek elégedettségét felmérve azt tapasztalta, hogy a kasszáknál való várakozás az egyik leggyakoribb panasz a vevőik részéről. A vásárlás gyorsítása érdekében a svéd bútoráruház két hagyományos pénztár helyére négy darab terminált telepített, így kétszer annyi vevőt képesek kiszolgálni.
Varga-Nagy Eszter, az IKEA PR-vezetője szerint, az önkiszolgáló kasszák használatával az alkalmazottak ideje is jobban kihasználhatóvá válik, mivel négy terminál felügyeletéhez egy munkatárs jelenléte is elég –írja a Világgazdaság.
A Tesco már évek óta sikerrel üzemeltet gyorsfizető pontokat, külföldön több olyan áruházuk is van, ahol kizárólag önkiszolgáló pénztárakat vehetnek igénybe a vásárlók.
Az IKEA-ban tizenöt darabig engedélyezték a megvásárolni kívánt termékek számát, melyeket bank- és hitelkártyákkal lehet kifizetni, készpénzzel azonban nem.