Hamarosan máshogy vonatozhat a Balatonra

Balatonmáriafürdő, 2015. július 7.
Fürdőző a balatonmáriafürdői strandon 2015. július 7-én. Az országos tiszti főorvos július 4-től július 8-án éjfélig hőségriadót rendelt el, mert ebben az időszakban eléri vagy meghaladja a napi középhőmérséklet a 27 Cel
Balatonmáriafürdő, 2015. július 7. Fürdőző a balatonmáriafürdői strandon 2015. július 7-én. Az országos tiszti főorvos július 4-től július 8-án éjfélig hőségriadót rendelt el, mert ebben az időszakban eléri vagy meghaladja a napi középhőmérséklet a 27 Celsius-fokot. MTI Fotó: Varga György
Vágólapra másolva!
220 milliárd forint értékben ír ki az állam közbeszerzést közlekedésfejlesztésre. Az eljárások eredményes lebonyolítása esetén 2016-ban folytatódik a dél-balatoni vasúti rekonstrukció, megindul az esztergomi vonal villamosítása, az M30, M35 és M85 gyorsforgalmi utak új szakaszainak építése, a 21. számú főút négysávúsítása Heves és Nógrád megyében.
Vágólapra másolva!

Közel nettó 220 milliárd forintnyi becsült összértékű vasúti és közúti beruházás kivitelezési közbeszerzési kiírásai jelennek meg a következő napokban, közölte október 26-án, hétfőn a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Utasbarát vonallá válik

Az 52 kilométeren, Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy között folytatódó felújítással

2018-ig a teljes balatonparti vasút 21. századi, utasbarát vonallá válik,

ígéri a tárca. Balatonszemes után két kilométeren új második vágány, Fonyód és Bélatelep között egy szakaszon hullámtörő épül a vonatforgalom zavartalanságáért. Összesen mintegy 15 kilométer hosszban zajárnyékoló fal, 32 kilométer hosszban rugalmas sínágyazat telepítése csökkenti a tóparti városok, falvak zajterhelését. A tervek szerint a balatonmáriafürdői Őrház utcánál új megállóhely létesül. A Kelenföld-Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal, a fehérvári vasútállomás és a Lepsény-Szántód-Kőröshegy szakasz már megtörtént vagy folyamatban lévő korszerűsítésével a korábbiakhoz képest 45 perccel csökkenhet a menetidő Keszthelyig.

Nem csak a parton, hanem már a vonaton is jó lesz Forrás: MTI/Varga György

Nem lesz jelentős vágányzár

Az esztergomi vasútvonal villamosításához a szolgáltatási színvonalat emelő kiegészítő munkák kapcsolódnak.

Esztergom állomás épülete és előtere megújul,

kényelmes és gyors átszállási lehetőséget biztosítva mellé helyezik át a buszállomást. Dorogon autóbuszos átszállási pont épül ki. A várhatóan a 2017-es iskolakezdésre lezáruló munkálatok nem járnak a korábbiakhoz hasonló, jelentős vágányzárakkal. A beruházásnak köszönhetően a már felújított vasúti pályán korszerű elővárosi motorvonatok szállítják majd az utasokat.

Uniós támogatással

A 20,5 kilométer hosszú Kelenföld-Százhalombatta szakaszon 120 km/h sebességre és 225 kN tengelyterhelésre épül át a vasúti pálya, a felsővezeték-rendszer teljes egészében megújul. Az állomásokon 55 centiméter magas peronok, aluljárók, liftek, perontetők készülnek korszerű térvilágítással, P+R parkolókat és kerékpártárolókat is kialakítanak. A teljes egészében 2020-ig befejeződő fejlesztéshez

Magyarország az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaiból nyert el támogatást.

Autópályaként folytatódik

Két ütemben, mintegy 25,6 kilométer hosszban, 2x2 forgalmi sávos autópályaként folytatódik az M35 Debrecen és Berettyóújfalu között. A projekthez kapcsolódik a debreceni repülőteret a sztrádába bekötő, mintegy 5,3 kilométer hosszú, 2x1 forgalmi sávos 481. számú főút megvalósítása is. Az M4 Berettyóújfalu-Nagykereki szakaszának párhuzamosan zajló kivitelezésével még ebben a ciklusban

létrejön a gyorsforgalmi összeköttetés Debrecen és az országhatár között.

A tranzitforgalom jelentős részét az újonnan megépülő szakaszok vezetik el nyugati irányban az M3 és M1 autópályák felé. A beruházással így nemcsak Hajdú-Bihar megye déli részének megközelíthetősége javul, hanem a térség településeinek terhelése is csökken.

Kiemelt főúttá építik

Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program támogatásával jövőre megkezdődik az M30 autóút Tornyosnémeti-országhatár közötti szakaszának építése is. Az M85 átfogó fejlesztése a Csorna elkerülő II. ütemével folytatódik. A 21. sz. főút három szakaszát közel 15 kilométeren 2x2 sávos kiemelt főúttá építik át külön-szintű forgalmi csomópontokkal, turbó körforgalmakkal Heves és Nógrád megyében.