Fejvadászokkal van tele a Facebook

2015.11.02. 11:56

A Facebook és a közösségi média már az álláskeresésben is megkerülhetetlenné vált. Ma már a vállalati HR-sek egyre nagyobb része épít a közösségi médiára, amikor új munkatársak keresésébe fog.

„Sokan átesnek a ló túloldalára, és azt gondolják, hogy a Facebook minden állás meghirdetésére alkalmas, hiszen szinte mindenkihez el lehet vele jutni. Ez azonban nem így van” – véli Hadi László, a munkáltatóimárka-építéssel foglalkozó BrandJob ügyvezető igazgatója.

A Facebook a tömeges toborzások megkerülhetetlen eszköze lett. „Egy nagy áruházlánc esetében a facebookos toborzási kampányunk hatására augusztusról szeptemberre 33 százalékkal ugrott meg a jelentkezők száma, szemben az egy évvel korábbi, kampány nélküli időszakkal, amikor 13 százalékos volt a növekedés” - mondja a szakértő.

Forrás: Thinkstock

Mark Zuckerberg bejelentése szerint a Facebooknak világszerte 1,5 milliárdos az aktív felhasználói tábora. Augusztus végén fordult elő először, hogy egy nap alatt 1 milliárdnyian jelentkeztek fel a legnagyobb közösségi oldalra. Magyarországon is az egyik legnagyobb közösség a facebookosoké, a felhasználók száma Magyarországon már meghaladta az 5 milliót.

Megy a kapcsolatépítés is

A HR-szakma körében fontos eszköznek tekintett LinkedIn ennél lényegesen szűkebb kört fed le, Magyarországon a becslések szerint mintegy 500 ezren használják. A tagok elsősorban a szakmai kapcsolattartás és kapcsolatépítés terepének tekintik a LinkedInt.

„Egyik legutóbbi megbízásunk során a hagyományos »fejvadász« munkával és egy facebookos kampánnyal egyaránt 7-7 vállalatijogász-jelöltet tudtunk az ügyfélnek felsorakoztatni. Végül az ügyfél választása egy olyan jelöltre esett, aki a Facebook-kampányra figyelt fel, és az alapján jelentkezett – mondta Hadi László, a BrandJob ügyvezető igazgatója.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK