29 milliót osztottak ki a jegybanki pályázaton

2016.01.13. 15:18

Nyolc nonprofit szervezet összesen 29 millió forintnyi támogatást nyert el a pénzügyi tudatosság és kultúra fejlesztésére kiírt jegybanki pályázaton. A nyertes projektek elsősorban a fiatalabb generációk és hátrányos helyzetű térségek családjainak pénzügyi ismeretfejlesztését szolgálják.

A Magyar Nemzeti Bank az elbírálás során kizárólag a pályázati feltételeknek minden tekintetben megfelelő és a fogyasztói érdekeket ténylegesen szolgáló projekteket tudta támogatni. A pályázatra meghirdetett keretösszegből így összesen mintegy 29 millió forintot ítélt meg a nyertes nonprofit szervezeteknek. A projektek 2016. június végéig valósulnak meg - írta közleményében az MNB.

A tudatosabb pénzügyi magatartásért

A megvalósuló pályázatok a fogyasztók részére széleskörű és érdemi segítséget jelentenek pénzügyi ismereteik fejlesztésében, hozzájárulva az eddiginél tudatosabb pénzügyi fogyasztói magatartás kialakulásához és megerősítéséhez.

A nyertes pályázók a lakóhelyük, koruk vagy egyéb okok miatt nehezebben elérhető társadalmi csoportok pénzügyi világban történő eligazodását előadásokkal, tanácsadással, tematikus tanórákkal és online társasjátékkal is segítik.

Előadások és mentorprogram

A nyertes pályázatok révén a fővárosban, Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén, és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében középiskolásoknak szóló pénzügyi kultúrát erősítő interaktív előadásokat tart a Magyar Református Szeretetszolgálat Egyesület. A Tudatos Vásárlók Egyesülete a fiatalok pénzügyi műveltségének szórakoztató fejlesztése érdekében pedig online pénzügyi társasjátékot fejleszt ki.A pénzügyekben járatlan, szociális nehézségekkel küzdő fővárosi családok számára a Józsefvárosi Szabadidős Egyesület egy mentorprogrammal nyújt segítséget a pénzügyi ismeretek fejlesztése, illetve a mindennapi pénzügyekben történő önálló döntéshozatal területén.