Autónként százezreket költenek reklámra

autó autópiac BMW
New cars of German car maker BMW are parked ready for shipping at the car terminal of the port of Bremerhaven, northwestern Germany, on October 2, 2015. New car registrations in Germany, a key measure of demand in one of the most important sectors of Europe's top economy, rose in September, data showed, amid fears the Volkswagen pollution-cheating scandal could weigh on sales in the sector. AFP PHOTO / DPA / INGO WAGNER +++ GERMANY OUT +++
Vágólapra másolva!
Minden egyes eladott autó mögött több százezer forintnyi reklámköltés van, sőt, van olyan márka Magyarországon, amely eladott autónként listaáron több mint 5 millió forintot költött erre a célra.
Vágólapra másolva!

A Magyarországon is forgalmazó és hirdető autómárkák

összesen 29,2 milliárd forintot költöttek tavaly reklámra

és különböző szponzorációkra a Kantar Media listaárai szerint.

Milliárdokat költenek reklámra Forrás: AFP/Liu Jin

Ez azt jelenti, hogy a gyártók minden egyes eladott autónként átlagosan több százezer forintot költenek reklámra: egészen pontosan a 77 ezer eladott új autó mellé 29,2 milliárd forintos reklámköltés párosul, azaz

egyetlen egy autó mögött közel 380 ezer forint reklámköltés van,

legalábbis listaáron.

Kedvezmények nélkül

Fontos hangsúlyozni, hogy ezek listaárak, hiszen a pontos összegek nem ismertek, azok többnyire üzleti titkok. A listaárakból viszont sokszor komoly kedvezményeket szoktak adni, ami lehet 5, de akár 95 százalékos is. Például egy újságban előfizetnek 10 megjelenésre, ami után a hirdető kap néhány ajándék megjelenést is.

A tíz legkeresettebb márka Magyarországon lefedi a teljes magyar újautó-piac 72 százalékát, viszont a összes reklámköltésnek csak a 67 százalékát: a legtöbb autót értékesítő márkák összesen mintegy 19,7 milliárd forintot költöttek tavaly reklámra a listaárak szerint. Tehát

a legmenőbb márkák autónként átlagosan 351 ezer forintot költenek hirdetésekre.

Közülük a legtöbbet az Opel és a Ford költötte, 3, illetve 2,9 milliárd forintot, ami autónként 344 és 389 ezer forintos reklámköltést jelent. Eladott autónként a legnagyobb költést a Renault érte el, amely listaáron 789 ezer forintot költött reklámra és szponzorációra.

Tavaly Opelből fogyott a legtöbb Magyarországon Forrás: Opel PR/Axel Wierdemann

A jelentősebb márkák közül – amelyekből legalább ezer darabot eladtak – a legnagyobb növekedést a Suzuki érte el, hiszen közel háromezer új autóval többet adtak el 2015-ben, mint egy évvel korábban. A 7500 eladott autó mögött összesen 2,1 milliárd forintos reklámköltés van, ami autónként 282 ezer forintot jelent.

A Mitsubishi volt a leggazdaságosabb

Ugyanebben a kategóriában a Mitsubishi költhette a legkevesebbet reklámra: 1118 eladott autója mellé mindössze 16,9 millió forintos reklámköltés párosul, ami autónként csak 15 ezer forint, ami igen kedvező.

A Mitsubishi autónként csak 15 ezret költött Forrás: Mitsubishi

A német prémiummárkák közül az Audi adta el a legtöbb új kocsit, 2194 darabot – ezzel a 12. legnépszerűbb márka volt Magyarországon –, nem sokkal megelőzve a BMW-t (2091 darab) és a Mercedes-Benzt (2044 darab). Közülük a legtöbbet a BMW költötte reklámra, listaáron 950 millió forintot (autónként 454 ezret), míg a Mercedes csak 276 millió forintot (autónként 135 ezret). Az Audi 550 milliót költött, ami kocsinként 250 ezer forintot jelent.

Egy dél-koreai márka a legbőkezűbb

A Magyarországon kevésbé népszerű márkák között vannak az igazi gyöngyszemek: a SsangYong 2015-ben 82 autót tudott eladni, néggyel többet, mint egy évvel korábban. A Kantar Media adatai szerint ehhez listaáron 418 millió forintot költött reklámra és szponzorációra, ami azt jelenti, hogy

eladott autónként 5,1 millió forintot költöttek reklámra.

A SsangYongnál nem spóroltak Forrás: SsangYong

Az izgalmasabb márkák közül a Porsche 79 eladott autó mellet 30,1 milliót költött reklámra, átlagosan 390 ezer forintot. A 35 eladott Jaguarhoz több mint 80 milliós reklámköltés kellett, míg a 12 darab Maseratihoz mindössze 4,2 millió forint.