Nem volt gyógyító hatása a biokozmetikumnak

2016.02.18. 14:32

A Global Partners System Kft. tiltott, illetve megalapozatlan gyógyító hatásokkal reklámozta HillVital Gyógyfüves Mesterbalzsamot. A Gazdasági Versenyhivatal a jogsértésért 10 millió forintos bírságot szabtak ki. 

A HillVital Gyógyfüves Mesterbalzsam kozmetikumok közé tartozó krém. A reklámokban azt állították a készítményről, hogy alkalmas betegségek gyógyítására például ízületi fájdalom megszűntetésére. 

2013. január 1. és 2013. július 10. között az ágazati jogszabály kategorikusan tiltotta kozmetikumok reklámjaiban gyógyhatásra vonatkozó állítások megjelenítését.

A kép csak illusztráció

Forrás: Thinkstock

A cég azt állította termékéről, hogy 100 százalékban természetes, holott csak az összetevők több mint 90 százaléka természetes eredetű.

Komoly díjat kapott a termék

A GVH a bírság kiszabásakor súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a reklámok a sérülékeny fogyasztókat célozták meg. Enyhítő körülményként pedig azt, hogy a vállalkozás részben elismerte a jogsértést, és pontosította állításait.

A GVH szerint a HillVital Gyógyfüves Mesterbalzsam döntő részben valóban természetes anyagokból áll, valamint elnyerte a Magyar Termék Nagydíjat biokozmetikum kategóriában.