Ne kattintson dühöt a Facebookon, ha jót akar magának

facebook reakciók reactions
Jönnek "Haha" és a többiek
Vágólapra másolva!
Már nem csak lájkolni lehet a Facebookon megjelenő tartalmakat, a felhasználók különféle érzelmekkel reagálhatnak rájuk. A reklámozó cégek azt szeretnék, ha a reakciók alapján célozhatnák a hirdetéseiket, és szeretnék tudni, melyik reklámra hogyan reagálnak az emberek. A Facebook a hírfolyamok összeállításakor egyelőre minden reakciót, a dühöt is lájknak fog tekinteni, a rendszer úgy veszi majd, a felhasználó szeretne több hasonló tartalmat látni. És nem osztják meg a statisztikákat, de azt ígérték, elgondolkoznak a lehetőségeken.
Vágólapra másolva!

A Facebook nem fog különbséget tenni a lájkolás és a különböző, már használható reakciók közt, amikor eldől, mi jelenjen meg a felhasználók hírfolyamában, és nem fogja megosztani az ezekre vonatkozó adatokat, közölte a cég. Viszont megígérték, hogy a jövőben

dönteni fognak róla, hogyan súlyozzák a reakciókat a hírfolyamok személyre szabásakor,

tájékoztat a Reuters hírügynökség.

Dühítő tartalmak

Február 24-e, szerda óta él a Facebook új funkciója (a felhasználók ütemesen kapják meg), amivel már nem csak lájkolni lehet a különféle tartalmakat: a posztoknál az Imádom, Vicces, Hűha, Szomorú és Dühítő jelzésekre is rá lehet nyomni.

A Facebook egyelőre minden reakciót lájkként fog elkönyvelni, vagyis

a rendszer úgy veszi majd, hogy a felhasználó szeretne több hasonló tartalmat látni a hírfolyamában, akkor is, ha esetleg a Dühítő reakciót kattintotta.

Vagyis, ha valaki nem szeretné, hogy olyan tartalmak árasszák el a hírfolyamát, amik felidegesítik, egyelőre inkább kerülje a Dühítő gombot.

A Facebook egyelőre minden érzelmet lájkként kezel Forrás: Facebook

A reklámcégek nagy lehetőséget látnak

A Facebookon reklámokat közzétevő cégek szeretnék, ha a Facebook súlyozna a reakciók alapján, és közzétenné az adatokat. Ha így lenne, akkor

jobban tudnák célozni a reklámokat,

tehát olyan felhasználók látnák a hirdetéseket, akik nyitottak rájuk, nem pedig olyanok, akik elutasítják őket.

És ha a Facebook megosztaná velük a reakciók adatait, a reklámozó cégeknek

lenne arról információjuk, az emberek viccesnek találnak-e egy reklámot, amit annak szántak.

A Facebook a lájkolási statisztikákat megosztja velük, remélik, hogy a reakciók statisztikáit is meg fogják kapni.