Hiba történt az E.ON-ügyfelek átvételekor

2016.02.26. 16:06

Hibásan becsült adatok is átkerültek az E.ON-tól a  Főgáz Zrt.-hez az ügyfelek átadása során, ami egyes ügyfelek esetében egyszeri számlázási problémát okozott - közölte az E.ON.

A gázszolgáltató közlése szerint a téves számlázásban a minden hónapban valós fogyasztási adatokat rögzítő, havi diktálási elszámolást választó ügyfélkör érintett. Ezen ügyfelek esetében a megszokottól eltérő módon becslés alapján készült el az új szolgáltató első számlája, a becslésnél az E.ON adataiban volt a hiba.

A problémát az okozta, hogy a decemberi átadás-átvételi mérőállás alapján kiszámított napi átlagfogyasztás értékét nem az éves fogyasztásból határozta meg a számítást végző rendszer, hanem a decemberiből, és így magasabb várható fogyasztást kalkulált. Az adatok ellenőrzése során ez a probléma nem jelentkezett. 

Ezek az adatok korábban nem okoztak problémát, mivel a számlázás nem ezek alapján történt, a becslés kizárólag az átadás-átvételi folyamathoz volt szükséges. Az E.ON azt ígéri, azonnal javítják az érintett adatot, és szorosan együttműködik a Főgáz Zrt.-vel a probléma mielőbbi megoldása érdekében.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK