Azonnal felmondhatnak a Tesco Mobile-osok

mobiltelefon, telefon, mobil, hívás,
Vágólapra másolva!
Április 16-ától megszűnik a Tesco Mobile. Az ügyfeleket a Vodafone veszi át. Az előfizetőknek nem lesz sok teendőjük. A Lidlnek is van mobilja, a Blue Mobile, de a Lidl nem gondolkodik a megszűnésen, hanem fejleszt.
Vágólapra másolva!

A Tesco 2011 szeptemberében jelentette be, hogy elindítja a Vodafone-nal közösen tulajdonolt független mobilszolgáltatását.

Egy évvel a szolgáltatás elindulása után 70 ezer ügyfele volt

a Tesco és a Vodafone közös bizniszének. A cég virtuális mobilszolgáltatóként működik, saját hálózati infrastruktúrával nem rendelkezik, a szolgáltatásnyújtáshoz a Vodafone hálózatát bérli.

Tesco nem árulta el, hány előfizetője volt a Tesco Mobile-nak Forrás: 123rf.com

A két alapító - a Tesco és a Vodafone - 50-50 százalékban tulajdonolt vállalkozása valódi független, virtuális mobilszolgáltatóként (Mobile Virtual Network Operator – MVNO) működött.

A Tesco Mobile egészen 2014-ig aktívan közölt információkat a szolgáltatásáról. 14 sajtóközleményt adott ki, percdíjakról, akciókról és készülékakciókról.

2014 novembere után viszont már egyetlen közlemény sem jelent meg

a Tesco Mobile honlapján.

2014 a zuhanás éve

Akkor 2014-ben valami megszakadt. 2014-ben volt az eddig legrosszabb gazdasági éve a Tescónak. A Tesco 2014-ben rendkívül nehéz, könyvelési botrányokkal is súlyosbított pénzügyi évet hagyott maga mögött.

A 2014-es teljes pénzügyi évét évszázados történetének eddigi legrosszabb eredményével zárta:

a vállalat a vártnál sokkal nagyobb, 6,38 milliárd fontos (2700 milliárd forintos) adózás előtti veszteséget jelentett be.

Titkolják a számokat

Most hiába kérdeztük a Tescótól vagy a Vodafone-tól, hogy hány Tesco Mobile-os ügyfelük van, egyikük sem válaszolt rá. De azt sem tudjuk, hogy például a Lidl áruházakban kapható Blue Mobile-nak hány előfizetője van. Ezt ők is titkolják.

A Blue Mobile a Telekom hálózatát használja Forrás: AFP/Thomas Lohnes

A Lidl annyit közölt az Origóval, hogy a Blue Mobile-ügyfelek száma dinamikusan nő. Négy éve vannak a piacon. Az egységes fix 33 forintos percdíjuk vonzó – írták. A Lidl-mobilok egyébként a Telekom hálózatát használják.

A Tesco az Origónak küldött levelében azt írta, a Tesco Mobile megszűnését „a változó piaci körülmények és a változó fogyasztói elvárások indokolták”.

Irány a Vodafone

A Tesco Mobile ügyfelei 2016. április 6-a után a Vodafone Magyarország ügyfelei lesznek. Az átvételről az érintett felhasználók személyre szóló, részletes tájékoztatást kapnak.

Az ügyfelek átadása április 6. és április 16. között valósul meg,

a hívásindítás és SMS-küldés az átmeneti időszakban is zavartalanul elérhető lesz – írta a Tesco.

Vodafone veszi át a Tesco Mobile ügyfeleit Forrás: 123rf.com

A hang- és SMS-szolgáltatás használatához semmit nem kell tenni, viszont szükség van az internet-, az MMS- és a hangposta-beállítások frissítésére, amiről az ügyfelek SMS-ben kapnak tájékoztatást. A telefonszáma mindenkinek ugyanaz marad.

A tényleges szolgáltatóváltás közötti átmeneti időszakban technikai okokból

előfordulhat szolgáltatáskiesés az internet-, az MMS- vagy a hangposta-szolgáltatásokban

– írja a Tesco Mobile a honlapján.

Ajándék percek

A korábbi Tesco Mobile-felhasználókat a Vodafone különleges ajánlatokkal várja. Az ügyfelek kapnak pluszban 1 GB adatforgalmat, amit május 6-ig használhatnak fel, illetve háromszor 1000 forintos, belföldön, normál díjas irányba lebeszélhető keretet írnak jóvá az egyenlegükön.

A Tesco Mobile-ügyfelek számára április 6-tól a Vodafone változatlan percdíjakkal nyújtja a korábbi Kedvenc és Dupla tarifákat is – közölte a Tesco.

A Lidl nem gondolkodik a Blue Mobile megszüntetésén,

az Origónak azt írták, nemrég megújították az adatportfóliójukat, mivel az internetszolgáltatásaikat egyre többen veszik igénybe. A Lild a Blue Mobile négyéves szülinapján, vagyis ebben a hónapban, a legnépszerűbb adatdíjcsomagjuk adattartalmát háromszorosra emelték - közölte a Lidl.

A Tesco Mobile ügyfelei, ha úgy érzik, hátrány éri őket, azonnal felmondhatnak Forrás: AFP

A Tesco Mobile ügyfelei viszont jó, ha tudják, hogy a jogszabályok szerint a szolgáltatás igénybevételének feltételei egyoldalú szerződésmódosítással változnak, így

ha hátrányos változást tapasztalnak, akkor azonnali hatállyal felmondhatják a szerződésüket.