Négy brókercégre panaszkodtak

2016.03.16. 14:28

Egyre több befektető veszi rendszeresen igénybe a jegybank értékpapírszámla-lekérdező alkalmazását annak ellenőrzésére, hogy egyezik-e a befektetési szolgáltatójától kapott havi ügyfélszámla kimutatás a jegybanknál lejelentett adatokkal - közölte a Magyar Nemzeti Bank.

Március közepén, a második lekérdezési időszakban tovább növekedett az értékpapírszámla-lekérdező alkalmazásba (észla) belépők száma a februári indulás után, a látogatottság egyes napokon akár az 1500-2000-et is eléri.

Eddig négy befektetési szolgáltatóra 12 alkalommal érkezett jelzés eltérés miatt. Az ügyfelek legtöbbször azt kifogásolták, hogy kimutatásukban helytelenül voltak feltüntetve a pénzeszközök és az értékpapírok, valamint a pénzösszeg-egyenlegek. A problémás eseteket a szolgáltató, szükség esetén pedig az MNB is kivizsgálja – közölte az jegybank.

Naponta több ezren lépnek be az értékpapírszámla-lekérdező alkalmazásba

Forrás: AFP/Attila Kisbenedek

Január óta kötelesek átadni az adatokat

Ha az ügyfél azt tapasztalja, hogy nem egyezik a befektetési szolgáltató által küldött kivonat és az online lekérdezés adata, a szolgáltatónál kell panaszt tennie. Emellett a felügyeleti munka segítése érdekében az észla felületén keresztül - döntése szerint névvel vagy anonim módon - küldhet jelzést a jegybanknak is - írja az MNB.

Január óta a befektetési szolgáltatók minden hónapban kötelesek az MNB részére átadni az ügyfelek értékpapír- és ügyfélszámla egyenlegének adatait, és a számlákon vezetett értékpapírok listáját.

A lekérdezéshez szükséges belépési azonosítót és a havonta változó jelszót az ügyfeleknek nem kell külön kérni, azt a befektetési szolgáltatónak automatikusan kell megküldenie postai vagy elektronikus úton.