Vágólapra másolva!
Több mint tucatnyi narancslevet tesztelt a Tudatos Vásárlók Egyesülete. A vizsgálat fókuszában a C-vitamin-tartalom, a környezetbarát csomagolás és a címkén olvasható vásárlói tájékoztatás állt. A tesztben jól ismert saját márkás és drágának számító biotermékek is részt vettek. 
Vágólapra másolva!

Az összesített pontozásban legmagasabb értéket (16,3 pontot) a Tesco Organic bionarancsleve kapta – érdekes, hogy a Tesco másik gyártmánya, a Tesco Value narancslé az utolsó előtti helyen végzett. A második helyen a dm Bio narancsleve végzett 15,87 ponttal, a bronzérmet pedig a Happy Day szerezte meg 15,7 ponttal. A lista végén a Cappy, a Tesco Value és az Auchan frissen préselt narancsleve szerepelt.

Meglepő eredmények Forrás: Thinkstock

A legmagasabb C-vitamin-tartalmat a legolcsóbb termékben találták,

a Spar S-Budget narancslében mérték (55,9 mg/100 ml). A második helyen a Happy Day szerepel 47 mg/100 m, harmadik helyen pedig a Happy Day gyümölcshússal 45,5 mg/100ml C-vitamin-tartalommal. Ez elég jó adat, ha figyelembe vesszük, hogy jelenleg a C-vitamin hivatalos ajánlott napi beviteli értéke (RDA) 60-80 mg.

A biotermékeknél nagy volt a szórás a C-vitamin-tartalom tekintetében:

a 3 biotermékből kettő kiemelkedően sok C-vitamint tartalmazott

az összes többi termékhez képest: a Pfanner bio 44,9, a Tesco Organic 43,9 milligrammot. Viszont a dm Bio a sereghajtók között végzett mindössze 28,7 mg C-vitami tartalommal.

A vizsgált termékek közül FSC minősítésű csomagolást kapott a Sió, a Hohes C Mild, a sima és a gyümölcshúsos Happy Day, a dm Bio és a Tesco Organic bio narancsital.

A fogyasztói

tájékoztatás szempontjából pozitív volt a körkép:

minden terméken fel volt tüntetve a gyártó vagy a forgalmazó, az energiatáblázat is, viszont 3 terméknél nem derült ki a származási hely.

A teljes tesztet megtekintheti ezen az oldalon.