Milliós bírságot kapott az OTP Faktoring

bankrablás, OTP
Budapest, 2016. március 23. A rendőrség bűnügyi technikusai helyszínelnek az OTP Bank VIII. kerületi, Blaha Lujza téri fiókjánál 2016. március 23-án este, miután a bankfiókot kirabolták. A vs.hu internetes portál értesülései szerint az elkövetőnél fegyver vagy ahhoz hasonlító tárgy volt, és mintegy 100-200 ezer forintot vitt el. Úgy tudják: az esetnél nem sérült meg senki. MTI Fotó: Mihádák Zoltán
Vágólapra másolva!
7,8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az MNB az OTP Faktoring Zrt.-re jogsértő panaszkezelési gyakorlat miatt. A társaság egyes esetekben nem rögzítette megfelelően a telefonos panaszokat és jegyzőkönyveket, elmulasztotta a válaszadási határidőket, továbbá a panaszkezelési szabályzatát és nyilvántartását sem a jogszabályoknak megfelelően alakította ki.
Vágólapra másolva!

A Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi célvizsgálat keretében vizsgálta az OTP Faktoring Zrt. tevékenységét abból a szempontból, hogy annak panaszkezelési szabályzata és gyakorlata megfelel-e a vonatkozó jogszabályi előírásoknak.

A jegybank eljárása során megállapította többek között, hogy a pénzügyi vállalkozás a vizsgált időszakban közel

egy hónapig nem, vagy hiányosan rögzítette a telefonos panaszkezelés során történt beszélgetéseket,

elmulasztotta közölni az ügyféllel a panasz azonosítására szolgáló adatokat, s több esetben nem vagy csak hiányosan vette fel a jegyzőkönyveket.

Öt percnél tovább tilos a géphang

További jogszabálysértést követett el az OTP Faktoring Zrt. azzal, hogy a panaszkezelési nyilvántartást hiányosan vezette. Egyes esetekben ugyanis az

nem, vagy nem megfelelően tartalmazta a panasz rendezésének határidejét,

a felelős személy megnevezését, valamint a panasz érkeztetésének időpontját. A nyilvántartási hiányosságok mellett a korábbi panaszkezelési szabályzatai sem feleltek meg maradéktalanul az előírásoknak, mivel nem szerepeltetett benne több, jogorvoslati lehetőséggel kapcsolatos törvényi előírást,

illetve az 5 percen belüli élőhangos bejelentkezésre vonatkozó szabályt sem.

A feltárt hiányosságok nyomán az MNB ma közzétett fogyasztóvédelmi határozatában a vonatkozó panaszkezelési jogszabályok betartására kötelezte a vállalkozást, s a jogsértések miatt 7,8 millió forint bírságot is kiszabott. A bírság összegének meghatározása során a jegybank kiemelten vette figyelembe, hogy a

panaszkezeléssel összefüggő előírások elsődleges fogyasztói jogokat fogalmaznak meg,

s kizárólag ezek maradéktalan betartásával oldhatók meg hatékonyan és gyorsan az ügyfélproblémák.

Súlyosító körülményként értékelte az MNB, hogy a feltárt hiányosságok nagyszámú ügyfelet érintettek, a telefonos panaszok rögzítésében jelentkező hiba különösen hosszú időn keresztül állt fenn, s a vizsgált panaszok közel egytizedénél történt késedelmes válaszadás. Enyhítő körülménynek számított ugyanakkor az OTP Faktoring Zrt. együttműködő magatartása, valamint a hiányosságok azonnali kiküszöbölésére tett intézkedése.