Budapest 140 milliárdot kap a metrófelújításra

alagút KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY metró sebességkorlátozás
Budapest, 2011. december 13. Metrószerelvény indul a Deák téri állomásról. 2011. december 13-tól 80 km/óráról 60 km/órára korlátozták a legnagyobb megengedett sebességet a 3-as metró teljes vonalán. A beszivárgó talajvíz miatt korrodálódott vasbeton pályalemezek terhelését csökkentik a korlátozással. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Budapest és a kormány aláírták a metrófelújítás támogatási szerződését. Budapest 140 milliárd forintot kap, 120-at uniós forrásból.
Vágólapra másolva!

Aláírta a 3-as metróvonal felújításáról szóló projekt támogatási szerződést Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója és Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára Budapesten, a Főpolgármesteri Hivatalban.

120 milliárd uniós forrásból

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára elmondta, a támogatási szerződés értelmében a felújításra

a magyar kormány mintegy 140 milliárd forintos támogatást biztosít, amelyből 120 milliárd forint uniós, 20 milliárd pedig saját forrás.

Új felvonók és mozgólépcsők

Közölte, a felújítás 2016. novemberben kezdődik, és 2019 nyarán fejeződik be a tervek szerint. A beruházás keretében teljesen kicserélik a síneket, felújítják a biztosítóberendezéseket és az irányítóközpontokat, bővítik az állomásokat. Tíz állomáson új felvonók épülnek, hat állomáson további mozgólépcsőket építenek be, és korszerűbb lesz az utastájékoztatás is - tette hozzá.

Napi félmillió utas

Tarlós István főpolgármester az aláírás előtt arról beszélt, nagyon sok ember életében bír nagy jelentőséggel a beruházás, hiszen naponta több mint 500 ezer ember utazik a 3-as metrón. Magyarország legnagyobb utasforgalmát lebonyolító metróvonala és az azon utazók többet érdemelnek: nagyobb kényelmet, biztonságot, esztétikusabb körülményeket - tette hozzá.

Lesznek kényelmetlenségek

A főpolgármester beszélt arról is, hogy az utóbbi időben "slágertémává" vált a metrópótlás kérdése, sokan rémisztgették a budapestieket,

Kiemelte, nem tagadható, hogy nem egyszerű a helyzet, a Széll Kálmán téren sem volt könnyű fenntartani a közlekedést a felújítás alatt, de

bíznak abban, hogy az utasok megértéssel kezelik majd a helyzetet. Lesznek kényelmetlenségek,

de ezek nem mérhetők össze azzal, ami akkor történne, ha nem vágnának bele a beruházásba - tette hozzá, megjegyezve: akkor ugyanis előbb-utóbb le kellene állítani a metrót, nem lehetne biztonságosan üzemeltetni tovább.