Amilyen gyakori célja az e-mailezésnek, hogy valamilyen akcióra sarkallja az ügyfeleit, annyira bizonytalan, így lesz-e. Egy céges rendezvényen azonban mindig karnyújtásnyira a kölcsönösség. Akinek élményben van része, arra inspirálódik, hogy viszonozza. Ez egy márkánál a hűségben nyilvánul meg. A vásárló örömmel válik törzsvásárlóvá. Nehéz kubista fintor nélkül reagálni arra az orbitális közhelyre, hogy az élmény a fontos. De ha egyszer igaz, miért ne használná ki?
Az e-mail mint sales eszköz okos, de kicsit hosszadalmas. Minden RSVP-re adott válasz – igen, a potenciális vagy visszatérő ügyfél jelen lesz a rendezvényen – kirajzolja a célcsoportot. Az esemény olyan, mint egy személyre szabott telefonhívás. Nem hideg call centerezés, nem idegesítő push marketing. Ellenben a rendezvény után egy köszönő e-maillel még jobban elményíti az élményt.
Eleven, kreatív, spontán, teljesen nem kiszámítható – ez a rendezvény, és ezt nem tudja a tömeges címzésű levél az inboxban. Felpiszkálná a médiatüzet a cége körül? Örülne, ha írna a sajtó a vállalkozásáról? Egy eseményről mindig érdekesebb cikk fog születni, mint egy sajtóközleményből. A rendezvény aktualitást és témát ad, akár termékbemutató, akár előadássorozat, kerekasztal-beszélgetés vagy fogyasztói teszt.
Egy rendezvénnyel azonnal eleven benyomást lehet kelteni, egy e-maillel mindez jóval lassabb és bizonytalanabb. Képzelje el egymás mellett, hogy kiküld négyszáz e-mailt, illetve hogy négyszáz vendéget hív meg az egyéni rendezvényére. Hiszen ha már elmennek, érdeklődnek a terméke vagy szolgáltatása iránt. Nehéz ennél meggyőzőbben vásárlót szerezni.
Kapcsolatépítés? Ebben a legevidensebb a hús-vér találkozások előnye. Ahogy nem szorul magyarázatra, mi a különbség egy sütiről készült fotó és a pillanat között, amikor előttünk ugyanez a kis édes a tányérunkon, úgy győz kérdés nélkül a személyes benyomás. Ekkora reklámzajban, ekkora versengésben ez pedig nagyon sokat tud nyomni a latban. A bizalmat ki kell érdemelni, de mindezt levelezéssel nehézkes. A személyes találkozók alkalmával viszont csak azon múlik, ki mennyire él a lehetőséggel. Aki maga találkozik a szolgáltatással vagy a termékkel, annak már nem kell kampányoló győzködés.
Egy eseményen ezer részlet kelti fel a figyelmünket. Egy hideg és személytelen e-mailt a leggyakrabban meg sem nyitunk. A kettő metszetében bombázza a figyelmünket az eseményt beharangozó e-mail – ebbe mindenképp érdemes energiát fektetni. Legyen színes-szagos, de persze csak előhang a majd ezerszer intenzívebb színeket és hangokat felvonultató bulihoz.
Az esemény rendkívül energiaigényes, fárasztó és költséges – de éppen mert annyiféleképpen tud hatással lenni az ügyfeleire, mindenképp megtérül. A legritkábban úgy, hogy a cateringre költött összeget már másnap levásárolják az eltalált kliensek, de ez nem baj. Az e-mailmarketing ekkora szervezéshez és gondoskodáshoz képest ingyenes és szuperkönnyű. Hát ez a nagyon kevés munka általában a kellően alacsony hatásfokkal is köszön vissza.
A céges esemény mint beszélgetés-kezdeményezés tehát elég rendes feladvány: néhány óra kedvéért több hét munka, rengeteg előkészület, kiadás, stressz és kiszámíthatatlan tűzoltás. De mekkorát szól a csendes kis elektronikus megfelelőihez képest?