Csütörtök reggeltől a fővárosban közlekedőknek egyedülálló utazási élményben lehet részük ugyanis forgalomba állt az első olyan szerelvény az M4 vonalon, melynek ideiglenes vezetőfülkéinek elbontásával a vonat szélvédőjén keresztül különleges rálátás nyílik a metróalagútra.
A vezetőfülkék elbontása miatt a fülkét
az utastértől elválasztó válaszfal és a vezetőülés eltűnt,
így a vonat befogadóképessége kismértékben nőtt.
A vezetőpult és az azon található kezelőszervek – a jelenlegi állapotnak megfelelően – megmaradtak, azonban egy zárható fedél takarja azokat. A vezetőfülkék elbontása folyamatosan történik, év végéig az utolsó vezetőfülke nélküli szerelvény is forgalomba áll majd.
A szakvélemények, illetve a nemzetközi tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy az automata üzemmód – többek között az emberi mulasztás lehetőségének kizárásával – lényegesen biztonságosabb a hagyományos vonatvezérlésnél, nem véletlen tehát, hogy a világ és Európa számos nagyvárosában üzemel már automata metró, az utasok legnagyobb megelégedésére.