Könnyebb lesz életbiztosítást választani

síbaleset, síelés, hegyi mentő, síbiztosítás
Nem elég, hogy helikopter menti az életünket, még többmilliós költség is. Tegyünk meg mindent, hogy erre ne kerüljön sor
Vágólapra másolva!
Januártól sokkal könnyebb lesz összehasonlítani az életbiztosításokat. Javaslatot dolgozott ki a Magyar Nemzeti Bank az etikus életbiztosításokért. A javaslat lényege, a fair szolgáltatások bevezetése, és a tisztességes és etikus magatartás a biztosítók részéről. A rendeletek már elkészültek a jogszabály jövő év januárjától lép életbe. 
Vágólapra másolva!

A biztosítási szakma is felismerte, hogy az etikus szemlélet mindennél fontosabb, mondta Windisch László a Magyar Nemzeti Bank alelnöke. Az életbiztosítási szektor jelentős piaci részt érint, tavaly 2,2 millió szerződés volt ebben a szegmensben. A most megszületett ajánlás tiltja az egyes költségek elbagatelizását, tiltja a rejtett költségek felszámolását. Az etikus életbiztosítási koncepció erősíti az öngondoskodást. Az ügyféloldalon magasabb ügyfélérték, a biztosítói oldalon stabil megtérülés jelentkezhet, mondta az MNB alelnöke.

A MNB javaslatai:

  • az életbiztosítás költsége legyen összhangban azok tartalmával,
  • a biztosítók az unit-linked konstrukciók befektetései során kellő gondossággal járjanak el,
  • csak a tényleges befektetett összegeket számítsák fel az ügyfeleknek,
  • a biztosítók határozzák meg a befektetési és vásárlási minimumokat,
  • tovább csökkentik a biztosítási közvetítőknek az első évben kifizethető jutalékplafont.

A Magyarországon elérhető

biztosítások fele felel csak meg

a most támasztott követelményeknek, mondta Pandurics Anett a Magyar Biztosítók Szövetségének elnöke. Európa is érzékeli a problémákat a biztosítási piacon. Az ügyfelek nem értik a biztosítási és befektetési termékeket, túl bonyolultak számukra. Az MABISZ elnöke szerint, az ügyfelek nem tudják optimálisan kihasználni a befektetési termékeket, mert gyakran nem értik azokat.

A fogyasztók sokszor kapkodnak és nem elég körültekintők. Egy európai kutatás szerint

és 48 százalékuk érti csak meg, hogy az adott biztosítási termék mit kínál számára.

Alaposan nézzen körül mielőtt életbiztosítást köt Forrás: PhotoAlto/Eric Audras / Altopress/Eric Audras

Segítség nélkül kockázatos döntést hozni, mondta a MABISZ elnöke. A kockázatos befektetések esetén csak az ügyfelek 15-27 százaléka hoz optimális döntést.

A most megalkotott rendszer

az ügyfeleket helyezi a középpontba,

és minden lehetséges kockázatot kezel egymással konzisztensen – hangzott el a sajtótájékoztatón.

A TKM magyar specialitás

A Teljes Költség Mutató (TKM) a magyar piac innovációja – mondta Pandurics Anettt. Mi voltunk az egyetlen ország Európában, akik 2010 óta folyamatosan finomítja és szigorítja a TKM-rendszert.
A MABISZ az ügyfeleknek azt javasolja, mindenképpen hasonlítsák össze a TKM-eket, már most is több lehetőséget választhatnak, de januártól a kedvező ár-érték arányú biztosításokat még könnyebben összevethetik, tette hozzá a MABISZ elnöke.

Az átláthatóság nem elegendő, mert az ügyfelek maguktól nem feltétlenül vásárolnak életbiztosítást. A szigorú befektetési szabályok, a fair ár-értékarány és a félreértés kockázatának csökkentése a lényeges, mondta Nagy Koppány a Biztosítási Pénztár– és Közvetítők Felügyeleti Igazgatóság elnöke.

A biztosítási szektortól azt várja a jegybank, hogy sokkal egyszerűbben és érthetőbben mutassák be a termékeiket Forrás: AFP/Raymond Roig

A koncepciónak egyébként nem célja visszamenőlegesen szabályozni bármit. Az új rendelkezések az új szerződésekre vonatkoznak.

Pandurics Anett az Origónak azt mondta, a biztosítási szektorra a következő fél évben komoly munka vár, hogy minden feltételnek, amit a Magyar Nemzeti Bank és a MABISZ elvár tőrül megfeleljenek. Felhívta a figyelmet,

mindenkinek legyen gyanús, ha egy társaság 8 százalék feletti hozamokkal kecsegtet.

Az ajánlás elvárja, hogy a biztosítók egyszerűen és könnyen érthetően mutassák be a költségeket, és válasszák külön többek között a kockázati díjakat, a megtakarításra szánt összegtől.